nak seratus sringgit tak??

aku ada la sekeping duit seratus hengget..tapi aku rasa nak kasi duit tu kat orang..

"ada sapa sapa nak tak??...

kompom ramai yang nakkan duit tersebut..free free je aku nak kasi kan..tapi kalo aku ramas ramas duit tu..ada lagi tak yang nakkannya eh??kompom tanpa was was..masih ada lagi yang nakkan duit tu..

dan tu...kalo aku ramas ramas..aku pijak pijak..aku jilat jilat..ada lagi tak yang nakkan sekeping duit seratus hengget yang dah tak nampak ghupe duit tu..ada lagi ke yang nakkan duit tu eh??dan aku yakin masih ada lagi yang mahukan duit tersebut yer tak??

sebab apa??

sebab..apa je yang aku buat dengan duit tersebut.masih lagi tak mengurangi nilai duit tersebut..duit tu tetap bernilai seratus ringgit..biarpon dah renyuk..dah lusuh..kotor..hampir hampir nak koyak..namun nilainya tetap jugak seratus dan masih ada yang memandang nilainya bukan penampilannya..


kita tidak pernah akan kehilangan nilai di mata mereka yang mencintai kita, lebih-lebih lagi di mata Tuhan. Jadi walau bagaimana kotor pun kita, kita masih mempunyai nilai yang tersendiri. Sayangilah diri kita, bertaubat jika membuat dosa, terus berusaha jika gagal kerana diri kita sebenarnya amat berharga. Dan jangan terlupa kita adalah makhluk Allah yang di pandang sama, hanya iman dan takwa yang membezakan kita.”

disisi tuhan nilai kita tetap seorang hamba..yang berbeza hanya taqwa kepadaNYA..sekalipon kita sudah renyuk..sudah kotor..sudah hapir terkoyak..dan even dah terkoyak sekalipon..disisi tuhan..kita tetap bernilai bagiNYA..




bukan sekadar omongan kosong

19 comments:

fRaMe+LenSeS said...

nice one boss. aku suka. :) walau serenyuk mana pn. kita tetap ada nilai disisi ALLAH. bertaubatlah selagi ada waktu. :)

shiema sufian said...

betul betul. sehina mana pun manusia Allah tetap menganggap insan tersebut sebagai hambaNya. Dan berubahlah selagi ada masa (':

Are_Rull said...

LIKE diz entry...
sgt berguna..huhuhu

nuruashia said...

walau mcm mne buruknyee keadaan kite,, bg Allah sama je kan :)

faizfakhirin said...

selain bersyukur, allah juga menyuruh kita mencari kebenaran dan membetulkan kesalahan serta keburukan.

Hansyirah Takezur said...

subhanallah..
innallah arrahman wa arrahim..
terasa kerdilnya diri ni

Kalamhati said...

mumtaz!!

nanad said...

terasa sungguh hina diriku ini :'( thanks for this entry

H.J said...

mano duit owh..?

Iffah Afeefah said...

terbaik perumpaan ko ji

aku respek

cimöt said...

tu laaaa..kita ni hamba jaaa..jgn nak berlagak sombong..

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

nice entry! Allah bukan pandang pada rupa.. tp apa yang kat dalam tu :)

qasehraihan said...

xkira..
nak duittt..haha

Hanis MY said...

Baguh2 sokmo tazkirah demo ji..aloh g debut akok pulak, nok wak ok reti haha...

El-Janna said...

suka entry ni^^<3<3

Ezad Skytech said...

sentiasa la ingatkan diri untuk selalu dekat padaNya..:D

Pembunuh Tanpa Bayang said...

suka entry ini...


terkesan dan terasa hingga ke hati.

Rozuan Ismail said...

sentiasa bertaubat dan bertaubat

kiera'sakura said...

aku like jiji...

walau sebesar lautan dosa kita, sebanyak buih dilautan pengampuanan Ilahi...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved