ingin mencintaimu..

Ya Allah, betapa kami malu atas apa yang telah engkau berikan sebagai manusia, segala khilaf tertuju pada kami, sungguh tidak ada apa-apa pada diri kami yang kecil ini.

Terlena, sungguh kami sering terlena pada pesona nafsu dunia dan diri. kami ingin kembali, tertunduk pilu dalam sujud syukur kembali pada cahayaMu..

Ya Rabbi, menghamba padaMu adalah tujuan akhir penantian kami, setiap degupan yang berdetak kerana Izin KuasaMu. Setiap langkah yang tak putus beriring dengan Asmamu Ya Rabbi.

Segala keluh kesah hanya tercurah padaMu, tidak akan berkat langkah kami tanpa redha Mu Ya Rahman. Cahaya Mu, cahaya dalam sepi hidup menjadi senyum ikhlas yang tak putus pada Rahmat Mu,  melahirkan kembali kepada fitrah yang suci dengan  Selawat yang menggema pada jagat raya Mu.

Dalam sepi, kami sering hilang, tidak mengingati Mu, namun Engkau tetap menjagaku dalam nikmatnya nafas yang kami hembus dalam raga, tak putus-putus Engkau mengingatkan kami dan Halusnya Peringatan Mu. Tidak  Engkau terus memberikanku hukuman, walaupun betapa kuasanya diriMu Ya Robbi.

Sujud yang mengalun merdu dalam sepertiga malam membuat terhanyut dalam ribuan titisan air mata taubat.. Sebiji zarrah pun dihitung baik kebaikan dan keburukan.. Berkatilah kami ya Rabbi..
“kami ingin mencintaiMu setulusnya sebenar-benar kami cinta dalam doa, dalam ucapan, dalam setiap langkahkami,  ingin kami mendekatiMu selamanya sehina bagaimanapun diri kami, kami berharap untuk bertemu denganMu ya Rabbi.. .. “




bukan sekadar omongan kosong

7 comments:

pengemis Cinta~ said...

layakkah kita.

Iffah Afeefah said...

*senyum

Fatin Nadia said...

macam lagu kumpulan edcoustic~~

Tulus Sweet said...

aku suka lagu ni! hehe

yad'z said...

:")

AzwanRamli said...

May ALLAH bless us.

Niena Pengembara Ilahi said...

lgu ni mmg best...kegemaranku,syahdu dgr..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved