kesusahan

satu hari bila kita tengok orang lebih susah dari kita adakah kita dapat rase tak dia punya kesusahan...atau kita hanya pentingkan diri hanyak sibuk pikir hal sendiri ...pelik pelik pelik nape aku ajak korang pikir hal ini kan...tak payah nak pelik sangat lahhh... nie pun sebahagian dari cerita tentang kehidupan...

so hari ini cerita tentang kehidupan nak kasi story pasal hal ini...bila kita bincang hal ini kadang2 terpkir jugak ha'ah...ape jawapan2 yang biase keluar dari mulut kita bila tengok kesusahan orang lain terjadi depan mata kita
antara jawapan yang popular adalah.............
1) aku pun susah cam mana nak tolong
2) bukan masalah aku
3) leh caya ke dorang tue bebetul susah
4) jawapan popular wat mase sekarang adalah ada aku kesah...what evaarrrr

cukup ego dan mementingkan diri bila kita tgk jawapan tragis yang selalu terkeluar dari mulut sumone..hati kita kadang2 menjadi keras buta pasal kita ini selalu hidup dalam dunia kita sendiri...wat hal sendiri....memang macam tue ke kita sebenarnye...penuh dgn sampah sarap kepala hotak kita nie...ok lah aku nak muhasabah diri aku sendri yeppp...selamat berjuang untuk satu destinasi abadi...percayalah kita ini ciptaan terhebat....



bukan sekadar omongan kosong

7 comments:

Cik Pulau said...

setiap masalah ada penyelesaian..
samolah aku loni. tekke nga budok wehhh..

IeRa said...

hmm.. setuju sesangat..
zaman skunk mmg org slalu pntg dr sndr jew..

Iffah Afeefah said...

ko nga susah ke ji?

Anum said...

ermmmmmm
setuju

Asyiqin Haulisah said...

nah di mulut sahaja perkataab kesian tak mencukupi. harus diselangi perbuatan. :)

[sutera kasih] said...

ramai yg selfish zmn skrg huhu

diana said...

ada peluang nak tolong orang susuah tapi sendiri bagi alasan "aku pun susah..."habis..camano nak sama2 senang..
sudah nya diri sendiri senang,tengok orang lain susah,langsung tak de rasa bersalah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved