rindu wooo

setiap kali kita rase kosongggg..rasa suram..rasa blur...itu bermakna kita hati kita sedang  rindukan sang pencipta....tak percaya ker cakap aku nie...cube kalo korang rase diri korang kosong amik air sembahyang lepas tue sembahyang sunat...time sujud tu lama skit....waaaaaaaaaaaaaaa terasa diri kita nie hamba...owhhh masa tue rase ooooooo kita punya kekurangan diri...kita selalu lupa di setiap detik perjalanan ini ada Dia....
kita kehilangan semua yang kita ada pun masa tue kita rela...asal kita dapat kembali ketenangan yang sebenarnya kita dambakan.....

masa itu jangan cakap apa...cukup kita ingat kita ini orang yang banyak dosa...nanti akan terbayang dosa2 kita....masa tue kita akan selalu salahkan diri kita dengan apa yang pernah kita perbuat.... walaupun pada masa tue kita salahkan orang kerana perkara itu.....mungkin kerana tak matangnya kita selaku manusia dengan tindakan kita....kadang tindakan berdiam itu lagi baik...seandainya akhirnya kata2 kita itu menyakitkan hati orang yang kita sayang sangat....

cukuplah allah mengetahui bahawa kadang2 kita tak boleh bertindak macam orang lain kerana kita ada kekurangan yang membuatkan kita tunduk pada keadaan....hari demi hari yang kita lalui buat kita rase kita ini hamba yang ada kekurangan macam orang lain...tapi kadang2 kita nak jugak macam orang lain....kan kan kan....tapi percayalah kalo kita ini berhak atas perkara itu kita akan diberi hak kita itu...insya allah... kerana sifat pengasih dan penyayang allah... bersabarlah dengan ujian allah itu pasti akan datang sinar yang kita tunggu itu...

ya allah bantulah hamba dalam perjalanan ini..kerana hamba ini sering lalai....rase alpa dalam perjalanan ini....bantulah hamba agar hamba tidak berjalan atas muka bumiMu dalam keadaan sombong ya allah....ya allah aku ini bimbang ya allah seandainya aku jadi hambaMu yang melapaui batas...tunjukan hamba ini jalan2 orang yang berjaya di dunia dan akhirat..
sesunggunya kau maha pengasih dan penyang...izinkan hamba ini hidup dalam kasih sayangMu...



bukan sekadar omongan kosong

8 comments:

Iffah Afeefah said...

Suke entry ni ji

Rozuan Ismail said...

kita hamba Allah yang tidak berdaya

shark said...

nk lg feel buat qiamulai..
lg terasa kerdil diri ini:)

Hansyitake~ said...

yup, mmg trasa hina sangat time tu..
harap sangt dpt istqamah..

btw,selamat hari guru jiji.
jdlah pendidik yg cool & bsemangatzz. :)

ain dzaya said...

syahdu giler wooo..
ameen :)

"Binatang pun pandai berkasih sayang. Manusia?".

Eera Shera said...

betul2. boleh menitis air mata bila teringat byknya dosa :(

[wani_mn] said...

betul tu. tetiba rasa sebak pulak baca entri ni .. banyaknya la dosa diri ni.. dosa mengumpat paling utama (tipikal perempuan kan suka mengumpat) :"(

Cik Pulau said...

btol2.. sebab manusia ni pelupa..
betol jgop mu oyak.. bersabar dengan ujian Allah itu pasti akan datang sinar yang kita tunggu. hurmm..
aku napok dh sinar tu..
sinar aku jadi ore phg lepas ni. hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved