aku mencintaimu

"aku mencintaimu kerana ALLAH"

pergh..mau cair mair hati pompuan kalau mendengar luahan cinta sebegini rupa dari seorang jejaka yang hentah hapa hapa..konon kononnya mencintai sehingga sebegitu rupa..semuanya kerana ALLAH semata mata..tapi ingat sahabat..matlamat tidak pernah menghalalkan cara..

apa maksud mencintai kerana ALLAH..sekaranag kemain lagi dok sembang sana sini cinta kerana ALLAH..yer dak??tau ke macam mana rupa cinta kerana ALLAH ni..kome tau ke??

Cinta kerana ALLAH.bilamana kita mencintai seseorang kerana ketaatannya kepada yang maha kuasa..dan betapa berkehendaknya dia untuk mendekati ALLAH..dan bila kita ingin mencintainya..maka cinta kita akan membawa kita dan jugak si dia bersama sama mendekati ALLAH..bukannya makin jauh dari ALLAH..tu baru la dinamakan cinta kerana ALLAH..bukannya kapel sana sini dating hentah hapa hapa..tetiba cinta kerana ALLAH..

bila cinta benar benar kerana ALLAH..maka kita akan mencintai si dia dengan sebenar benar cinta..dan sebenar benar cinta..bukan hanya untuk kebahgaiaan di dunia semata mata..akan tetapi kita ingin mencintainya sehingga ke akhirat sana..bila dah nama cinta haruslah kita hendak membahagiakan si dia kan???dah tu..takkan la terjamin kebahagiaan di akhirat kelak bila dah buat macam macam perkara munkar ketika bersama sama..

bia dah cinta kerana ALLAH..maka si dia dan jugak kita akan bersama berusaha menjauhi segala perkara keji,munkar dan perkara yang boleh terjerumus ke lembah maksiat..ramai yang dok tengok sekarang ni..benda benda besar macam zina tu je maksiat..dah tu keluar berdua bukan maksiat ke??berpegang2 bukan maksiat ke???ber lebiyu lebiyu bukan maksiat ke??? benda benda camtu mendekatkan kita dengan tuhan yang mengurniakan cinta atau tidak??kalau menjauhkan..maka adakah cinta tersebut dinamakan cinta kerana ALLAH???

jangan pinggirkan Allah kerana DIA yang mengurniakan rasa cinta..jangan dilupakan Rasulullah s.a.w kerana Baginda yang memberi PANDUAN untuk bercinta.kalau benar benar cinta..bawa si dia dan diri kita bersama mendekati ALLAH..sebab..kita bukan nak kebahgiaan didunia je..tapi diakhirat sana pon kita nak jugak..fikir fikirkanlah..



bukan sekadar omongan kosong

10 comments:

Anum said...

bagusnya entry nie

❀Hanim_RosLan❀ said...

cintakan Allah dulu,baru kuarge bahagia

Siti Fatimah Fuzz said...

nice.....cik siti tag awak....http://eimah2328.blogspot.com/2012/06/segmen-aku-nak-jadi-blogger-yang-paling.html

Iffah Afeefah said...

Sweet sgt itu gamba

Cik Beruang said...

sweetnya gambar! ustad jiji ke tu? kihkih. betul tu, kenkadang yg dok berkapel tu main taram je cinta kerana Allah pdhl deme xtau apa yg dimaksudkan dgn cinta kerana Allah tu. nice entry!

Kalamhati said...

zaman loni kalu kita tegur bab dating2 ni..demo akan cakap 'alaa bukan buat maksiat pun, setakat jumpa je..kalau tak leh jumpa cemana nak kenal'..pah guano?huhu

hazanis said...

keney weh ko gambr tu jiji..:)

Balqis Shafikah said...

agreed. aiii..bila la nak dapat lelaki yg mencintai kerana Allah...:')

Sunah Sakura said...

i loikeeee...

misshannajr said...

semoga Allah memberkati perasaan cinta ini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved