sombong

bila dah terdetik dihati tetiba rasa ingin berubah..jangan biarkan rasa itu menghilang begitu sahaja..betapa sombongnya kita dengan ALLAH..bilaman DIA sanggup mencemar duli menyentuh jiwa hamba..namun kita hamba yang hina hanya membiarkan rasa itu lenyap begitu sahaja.

kekadang bila rasa nak berubah keadarah kebaikan..banyak perkara yang tetiba kita pikirkan..padahal sebelom ni tak pernah pula dok pikir bebanyak perkara sedemikian rupa..dah ada rasa nak berubah kompom memacam akan menerjah fikiran..tetiba je fikir..

"mampukah aku???"

jawapan untuk soalan ni..anda semua mampu merubahnya..kerana setiap aturan yang ALLAH tetapkan bersesuaian dengan keadaan makhluk ciptaannya.


"erm..takpela dulu..nanti orang disekeliling aku takleh nak terima kot??"


kenapa kita begitu mementingkan pandangan manusia dari pandangan tuhan yang maha kuasa..dah kalau kita dapat delay kematian kita tu ok la jugak..kang mati tanpa sempat menyahut seruan yang maha esa untuk berubah kearah kebaikan kang..haru jugak jadinya


tahniah kepada tuan blog kokse kodam yang baru melangsungkan perkahwinan semalam..
inta wah sahabat..bukan semua orang yang ada atas dunia ni..yang disentuh hatinya oleh ALLAH..tak semua terdetik nak berubah..kalaupon hidayah tu memang dah terhidang depan mata..ianya bergantung aats usaha kita untuk meraihnya juga..kalau dah ALLAH pun dah menyapa kita dan memberi rasa untuk berubah ke arah kebaikan..takkan la kita taknak lagi meraih hidayah ALLAH..uish..peluang yang terhidang jangan disia2 kan..mana tau dah takder peluang kedua..dengggg


p/s
nak suh shoot wedim ke..PM kat fb sudaa..kira harga pon kat sana wokeh



bukan sekadar omongan kosong

6 comments:

Anum said...

suka n3 nie

Hafizin Jamil said...

ji..nok tepoh shoot weeding aku nih..lepah rayo..buat uduh2 jah..

i'm ezza haniza said...

:D suka entry ni..nak dengan taknak je berubah...

Iffah Afeefah said...

kokser kokdam tu dah kahwin?

ko bile lg weh hehe

saydatul al aman said...

salah 1 sebab susah bebeno nk b'ubah tu --> bile mcm terasamalu dgn org2 disekeliling kita sendiri, mcm err segan! nt kne gelak! dpt la b'ubah kejap, then punah! -.- doa tu senjatanya!

MyMy said...

kalau dah niat nak berubah..
kena tetap dengan niat tersebut..
nak peduli kan orang lain..
bukan dorang y berubah gak kn..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved