persiapan nak raya..wahahaha

orang dok sibuk sibuk buat persiapan nak puasa..aku dah sibuk sibuk buat persiapan nak raya.wahahaa..so what..hade aku kesah orang nak kata hapa..orang lain bila tau aku dah wat persiapan nak raya..memacam ni hah tohmahan negatif di tujah keras diatas benak kepala aku..tapi..yang penting hade aku kesah..manusia..bila deorang nampak ada yang tak kena je dengan perspektif pemikiran mereka..maka mula la ada je tohmahan negatif yang bakal ditujahkan pada anda..maka berhati hati dengan manusia.kentalkan jiwa...isi dengan ilmu ..dan yang paling penting kita tau apa yang kita buat tidak menyalahai hukum hakam dan tidak bersalahan dengan kehendak tuhan..

buat persiapan awal raya..tak salah..kenapa kita fikirkan mereka pelahap sangat nak sambut raya..cuba set kan pemikiran kita ke arah yang lebih murni sikit..ni sesikit nak pikir negatif..nak pulak orang punya negatif tu la yang nak kita pikir sangat..yang diri sendiri punya takde pulak sampai sebegitu rupa nak dipikirkannya..yang paling penting BERSANGKA BAIK..

mungkin mereka yang dah buat persiapana raya tu bukannya sebab mereka teruja sangat nak sambut raya..tapi mereka ingin menggunakan sepenuhnya waktu dalam bulan ramadhan ini untuk ALLAH..kita mana tau kan???so jangan sesenang dok mengata orang



bukan sekadar omongan kosong

8 comments:

cimöt said...

yes. dpt laaaa pose dgn tenang...

yang arif said...

persiapan selepas raya dok eh jie??
hahaha..
i smell something..keh3

Iffah Afeefah said...

bju raye aku da siap

tggl nk pakai pon

xde org bsg ponnn

shera haifa said...

persiapan nak puasa. puasa sunat isnin, khmis..

baju raya dah siap..

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

malas nak celebrate raya, lebih baik fokus ngan fyp :)

Kalamhati said...

siap awal2 takdok la mlm rayo, org duk buat ibadat baru la kito sibuk duk buat persiapan..betul dok?

Cik Pulau said...

optimis mu oyak dop??? huhuhu

saydatul al aman said...

betul! i like!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved