bertuahnya bila kena peluk dengan justin bieber

Bertuah sangat la bila dah kena peluk dengan si justin bibeerrrrrr.maka aku tak der la nak pelik sangat bila dah keluar berita berita cenggini dan kenyataan yang sebegini..sebab apa aku tak pelik..sebab benda benda camni dah terbiasa sangat dah pada zaman kini yer tak...sama jugak bila kita dengar kes bunuh..rogol.takder la kita berdebar debar tak kehaluan sangat..takder la pelik sangat..sebab berita berita cenggini selalu sangat dah masuk paper..

rasanya tak kerterlaluan langsung kan kalau aku kata..sebenarnya zaman kita memang sebijik sama dengan keadaan pada zaman jahiliah pada satu ketika dahulu..

zaman jahiliah

Arak berleluasa..so what..sama je kan dengan zaman kini..

zina macam main main je..eh nak lebih kurang sama la kan dengan sekarang ni

orang jahiliah buang anak perempuan je..tapi kita..lagi gaban..lelaki ke..perempuan ke..semua campak

masa zaman jahiliah..wanita wanita bangga bila dapat tidur dengan lelaki lelaki gantang dan hebat..maka pada zaman kini..ada jugak pompuan yang berbangga bila dipeluk justi bibir..

zaman jahiliah dah berleluasa sangat dah program program macam akademi fantasia..cuma dulu dulu deorang bertanding mendendangkan syair..zaman kita pon hapa kurang..sampai ke taraf mak nenek pon menggedik jugak nak jadi bintang..

banyak lagi persamaan persamaan zaman kita dengan zaman jahiliah dedulu..memang teramat amat banyak dan kekadang aku terpikir..lagi teruk zaman kita dari zaman gelap MEREKA



bukan sekadar omongan kosong

13 comments:

Pn. Sheila@CC said...

hehe... bertuah ke? berdosa lg ada...

misshannajr said...

menakutkan,,,harap2 tak terlibat sama..

Haris Khairuddin said...

memang zaman sekarang lagi teruk dari zaman jahiliah dulu.. sebab Rasulullah SAW pernah bersabda, umatku di akhir zaman akan buat SEMUA kemungkaran yang pernah dilakukan oleh umat2 sebelumnya.

bai baizura said...

mudah-mudahan kita sentiasa dilindungi Allah dr segala kemungkaran dan kemaksiatn dan perkara yg dilarang olehNYA.AMINN

nurdani said...

betul sangat2. zaman sekarang lebih teruk daripada zaman jahiliyah dulu. dulu anak perempuan ditanam hidup2 sebab tak nak dapat malu bila budak tu besar nanti. tapi zaman sekarang, bersalin je terus buang sebab ter-mengandung dan lain2 sebab lagi. sangat kejam.

~~zana@pb~~ said...

Tak berkenan dgn justin bieber

Syarifah Nornazrah Al Yahya said...

bila dosa pahala ditolak ke tepi, semua jadi halal pd mereka. kadang2, bertemu ngn org fofular ni jdkn mereka lupa diri, lupa segalanya. yang paling sedih, orang2 kita yg byk mcm tu. huhuh

RazFiRa said...

dosa sekarang dipandang sepi.. terbiasa kononnya...

Cik Pulau said...

xdop la minat mano ko dio.... minat lagu jah. tu pun xsumo.. huhu

Hansyirah Takezur said...

beruntunglaa bagi orang2 yang asing sebab Islam itu datang dalam keadaan asing.

reenapple said...

huuuu.. tak minat justine bieber.. ahahaha.

setuju!!!!

kiera'sakura said...

tapi zaman kita lagi teruk, Nabi tinggalkan sunnah dengan Quran sbg petunjuk banding zaman jahiliah dlu

nik rosmawati said...

berbangga nya dia di peluk justine bieber.nasib baik tak minat justine bieber.so tak jeles..haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved