cerita ramadhan

member aku tolong shoot aku sedang beraksi kencang
sedor sedor tak sedor dah nak masuk fasa ketiga dalam bulan ramadhan ni hah..sepuluh malam terakhir.ada yang sedang rancak menghitung hari.ada yang tak hitung hitung pon..wat dek je manjang..orang pose die pose..orang berbuka dia berbukak orang main mercun dia tumpang sama orang sahur dia sahur..entah entah orang dah umum esok raya..

ada orang makin lama berpuasa makin turut berat badan.ada orang..makin lama puasa makin naik sukatan jarum mesin penimbang tu hah..mana taknya..berbuka tak hengat dunia..sahurnya dengan air mineral je..tu pon nasib baik mineral tu ada sebelah katil..kalau tak teguk air basi je la jawabnya..dah tu mase berbuka..melantak macam dah tak berbuka seminggu jugak la jawabnya..

aku sendiri punya cerita juga dalam bulan ramadhan kali ni..bazar ramadhan tak pernah pergi lagi..malam malam tak pulak nak keluar lepak pekena colek colek lagi..pas tu sebulan ramadhan ni kena bertugas jadi imam tarawih tanpa henti...takpe..tahun depan dah tarawih kat umah mertua dah..hehehe..dah la setiap kali lepas empat rakaat kena tazkirah..nasib baik la ada blog..boleh jugak aku cedok idea aku sendiri..main mercun dah berkali kali dah..dah berat badan dah turun 7kg dah..wahahaha..tu yang paling aku suke..ok done..



bukan sekadar omongan kosong

13 comments:

Anum said...

wah2 bagus

diana said...

bukan kamu dah cukup kurus ke??nak turun kan lagi???kurus sangt tak nampak gagah la..hahah

FasiHaH SupiaN said...

7kilo ko turun ji? ko makan herbalife ek? ke memang effect puasa?

qasehraihan said...

teringin betul nak duk klntan..
nak merasa colek..
pekebendanye tu ek
kalu trg colek tu..pelam mkn ngn kicap..huhu..tp xkn mkn ms mlm?

izfanora said...

wah, terbaik.. macam-macam anugerah Allah bagi.. :)

jadi imam, turun berat dan hati berbunga menghitung hari untuk kejar sunnah nabi.. :) semoga semuanya baik-baik saja..

Iffah Afeefah said...

tahun lepas pon kau da jdi imamkan

weh datangla sini pulak

takkan us don je merata tempat imamkan org =)

kiera'sakura said...

taun depan berterawikh kat umah mentua.. aku doakan moga dipermudahkan Amin2

weyh jemput aku gi kenduri nt!!!

RazFiRa said...

untungla turun 7kg..wawawa...

selamat berpuasa

jgn lupe cari lailatul qadar :)

azwa amani said...

colek tu ape ??

lappy aiscream said...

aduhhh, ajar ambik gmbar tu worehh... oram hebt beraksi.. de woreh ambik gmbar x kaba doh,hehe

**::CIKNUURUL::** said...

taon depan imam kt rumoh baru dh? aameen aameen, aku je belom lagi, hukhuk ):

semoga dipermudahkan weh..jgn lupe kembo ko ni :p

bersama kak Es said...

lepas ni boleh la nak jemput imamkan kat masjid kita orang. Praktis suara cam mishary ke eh...

hazanis said...

perghh jiji jd imam..cer mri jd imam msjid delimo etep..huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved