MALAYSIA VS QATAR

Secara ikhlas dan sejujurnya..aku tak pernah mengharapkan pasukan MALAYSIA menang dalam apa apa perlawanan setelah dilihat pada sistem pilih kasih yang berlaku dalam pemilihan sekuad negara..mana taknya..pemain yang sepatutnya perlu bermain untuk negara tidak dipanggil.seperti kapten kelantan..yang dah mengetuai pasukan kelantan dalam memenangi beberapa piala..pemain muda kita..si nazmi twitter..pemain muda berbakat yang terpilih dalam skuad terbaik ASIA..mereka tidak dipanggil untuk mewakili negara..hapekes???

sebenarnya..perangai pilih kaseh atau anak emas ni.bukan sahaja merosakkan sistem bola sepak negara kita..malah kalau kita dok amalkan perangai ini delam pembelajaran disekolah..cam contoh..bebudak yang jejambu sikit..kemain lagi kita dok jaga..yang bebudak pesen muka katak puru di biarkan sahaja..rosak sistem pendidikan kalo macam gitu ghupenye..begitu jugak dalam bersahabat..yang tomey tomey..yang berharta je dipilih menjadi sahabat..yang lain di reject..nampak sangat dah perangai pilih kaseh dan anak emas ini merupakan satu perangai yang menunjukkan bahawa si pembawa perangai tersebut sememangnya tidak ikhlas dan ada tujuan lain dalam apa yang dia sedang lakukan..


dalam dunia blog pon ada jugak kan perangai pilih kasih ni???hurmm...

*blog satu lagi pon dah apdet jugakk..silalah jenguk jenguk...
http://ma-photographysz.blogspot.com/

 



bukan sekadar omongan kosong

3 comments:

cik kaki ketawe said...

aku rasa nazmi si twitter tuh patut main...and aku rasa king tuh macam nak buat experiment ja..macam tengah buat ujian selaras je pong!..nape lah tak di hambik yang dah memang berkelayakan..

@memey ada pilih kasih pun dalam dunia blogger ni...yg penting kita mesti ikhlas..err,tetibe...

diana said...

TU YANG PELIK NYA..AKAK DENGAR PIYA TU MEMANG ADA DALAM SENARAI TAPI DIA PANGGIL ORANG LAIN PULAK..PELIK LA..NAK SURUH KITA SOKONG TAPI TAK KAN KITA NAK SOKONG MEMBABI BUTA JE..PRU NANTI KITA JANGAN UNDI DIA..
EH!!!!JHEHEH

sakurasue said...

ehhh betol jugak kann.. kenapa selama ni tak perasan? dushhh!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved