yang halal bagiku

nak sambung ke tak eh semalam punya cerita.sambung je la..kalau ada yang menyampah gitau tau.tapi...hurm..hado aku kesahhh????

dah tu bila si pelangi gitau suh aku tanya ALLAH dulu..betol ke ni perasaan yang datang dari ALLAH atau berdasarkan hawa nafsu dan tipu daya syaiton..lalu aku pon take time la dalam seminggu lebih..aku tanya umi..tanya abi..lalu tanpa dirancang rancang..umi ngan abi pon sama jugak jawapannya..suruh aku tanya ALLAH jugak..ye la..perasaan nakkan pompuan jadi peneman setia pendamping disisi tu kan fitrah..tapi nak tau betol betol perasaan tu dari hawa nafsu serakah maupon bisikan syaitan tu yang susah..kekadang kemain la si lelaki datang nak mintak kapel bagai..tak sampai seminggu dah clash..bila dah bosan mula la tinggal..so aku taknak benda benda camni berlaku pada aku dan si pelangi..jadi betol laha apa yang pelangi suruh..umi dan abi suruh..kena tanya ALLAH...dan yakinlah..dalam keadaan kita berharap sangat sangat dia memberikan jawapan..DIA akan memberikan jawapan yang kita harapkan..dan akhirnya..setelah dua minggu..jawapan yang aku dapat..POSITIF..macam mana aku dapat jawapan tu eh????yang ni rahsia..tapi jawapan yang tuhan bagi terkadang tak tercapai dek akal manusia tau tak..cukup cukup ajaib..subhanallah..

bila dah dapat jawapan..aku telefon tuan tuan guru aku masa aku belajar dulu..yang kat mesir pon aku telefon..yang kat mesia ni aku pi cari..sumenye kasi dorongan dan semangat untuk aku teruskan perjuangan untuk berusaha menjadikan si pelangi ni sebagai insan yang halal bagi aku..maka bermulalah step pertama..aku gitau pelangi..yang aku tak main main..aku sanggup pi jumpa femili dia gitau..yang aku nakkan dia jadi yang halal buatku..cehh ayat tak menahan..so pelangi pon gitau la parent dia yang aku nak pi jumpa deorang.tapi atas sebab sebab tertentu.aku diminta untuk jumpa wakil famili dia je..iaitu ayah dan mak sedara dia..maka aku dengan tak bersedia apa apa pon..aku pon pergi la jumpa dengan pakteh dan teh dia..

bila sampai kat umah pakteh dan teh dia..masa tu dah lepas waktu isya'..so kitorang bersembang sikit sikit..then aku pon memberanikan diri bersuara..

"camni ceritanya..saya ni..takder la reti sangat nak wat ayat berbunga bunga..nak kasi ayat pelapik yang berlapik lapik..oleh kerana ayah dan mama si pelangi pon dah mintak saya jumpa pak teh dan teh untuk bagitau perasaan saya pasal si pelangi..maka saya pon nak bagitau la pakteh dan teh selaku wakil keluarga yang saya ni..dah sukakan si pelangi..bukan sekadar suka suka je ni..tapi saya nak memperisterikan si pelangi dan nak jaga dia sampai akhirat nanti..amacam diterima ke idak ni??"

so pakteh dan teh pon kasi jawapan yang agak menggembirakan aku..dan deorang akan cuba berbincang dengan parent si pelangi..sekali lagi aku berdebar..apa pulak jawapan parent si pelangi tu eh???hurm..

nanti nanti la aku sambung pas pas ni pulak..



bukan sekadar omongan kosong

13 comments:

Sunah Sakura said...

lagi, lagi....jangan lupa selit nama aku kat mana2 tau..walopun takde kaitan..hahahahahahahaha..

cimöt said...

nama aku gop..taktau tang mana aq ade terlibat..hahaha

btw, cepat2 nak tau cerita seterusnya..

cik kaki ketawe said...

hoho,,memang sempoii lahh

izfanora said...

dh kenapa ko wat citer sambung2 ni? huhu..

masa nk kawin dulu, aku putuskan hubungan dgn seseorg utk berkahwin dgn suami aku. jawapannya, hanya Allah yang tahu. nanti, bila dh kawin, makin jelas apa yg cuba Allah tunjuk. :)

diana said...

aih..sambung lagi..
cepat sikit sambung...

syok pulak baca citer gini..heheh

Nurzakiah Hanum said...

sangat sempoi2

aDisH.sHidA said...

alhamdulillah dipermudahkan...

cepat sambung nak tau cerita kisah perjalanan ntara ust kita ngan pelangi nya

Si Tracey said...

wow....another love storyyy :) hihihii

Si Tracey said...

wow....another love storyyy :) hihihii

saydatul al aman said...

esok sambung ea? hahaha

wath said...

Drama bersiri ni berapa episod. ko nk wat endingnye sampai ko kawen ke, hahaha

Sakura Sue said...

tlglh smbg hari2 drama ni.. trseksa tggu..haha :D

Cik Pulau said...

bilo buleh kenal si pelangi neh.. x sabar wehh. haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved