kacau tunang orang..

orang yang jenis pesen suka kacau tunang orang..adalah orang yang tak reti nak hormat pada perasaan orang dan tak reti nak hormat pada hak orang lain..sokong ke idak???aku still tak paham dengan sesetengah manusia yang still dok kacau daun dengan tunangan orang..benda ni tak dikhususkan pada kaum lelaki atau wanita..bujang mau pon janda..tua mau pon muda..ianya adalah tabiat perangai yang tidak terhad pada umur dan jantina serta status perhubungan..

kekadang ada jugak pompuan..yang dah tau member dia dah bertunang..sempat lagi pi kenen kenenkan mamat lain dengan tunangan kita tu..senak jugak pesen macam ni..dah tau pompuan tu tunang orang..apekes lagi nak kenenkan dengan orang lain kan???biol ke ape..agak agak la..macammane perasaan tunang dia bila dapat tau hal sebegini berlaku..

tu kalo pompuan lah..lelaki pon sama  jugak..perangan macam ni berlambak..nak jugak dok kacau tunang orang..dan sampai sekarang aku senirik memang tak dapat menerima perangai manusia yang sebegini rupa..mau dihempuk hempuk dan disepak terajang je rasanya..


 



bukan sekadar omongan kosong

12 comments:

nurdani said...

sama la ji. aku cukup tak faham sampaikan rasa macam nak tempeleng je.huhu.

doa2 kita tak diganggu

♥ Nana BamBam ♥ said...

As'salam,

komen disini :)

spesis yg dok kacau2 tu sebenarnya kureng kasih sayang.

Yuyu Atiqa said...

salam.

setuju sama ostad!
apa-apa pun, yakin pada jodoh Allah.
normal lah tu kalau ada ujian dalam hubungan kan?

Moga ostad dan insan-insan tersayang sentiasa dirahmati dan diredhai Allah. aaminn. :)

belogkiter said...

perasan cun dan perasan hensem. tu yang kira siapa.. bukan tunang orang je... malah suami orang bini orang... dah tak kira dah di akhir zaman ni

Eliza Sulaiman said...

kuatkan hati.

ekekeke.

Amanina said...

Salam.. bru 1st singgah sini :)

Sabar dan kuatkan kasih syg ya...

Lydia Miza said...

huduh. perangai...huhu

Sunah Sakura said...

aiyokk..aku mengesan api2 kemarahan di situ..hihi...ade ke yang kenenkan cik pelangi dengan mamat lain ni? ish ish ish

wath said...

pelik kan. memang pelik cara manusia macam ni berfikir. aku pun geram gak ngan org camni. tp tak tau nk buat ape.

diana said...

yang dok kacau laki orang pun ada..yang tu memang nak kaki la..

bebot said...

yes!! sangat annoyed!

Anonymous said...

Org2 mcm 2 mmg wujud.. llki n prmpn sama je.. sy sedang melalui situasi mcm 2.. prmpn2 yg dh kawen lg mjengkelkn perangai mereka, bkn semua cuma segelintir yg kurang kasih syg dr suami mungkin.. llki pula sgt tidak hormat perasaan llki lain ble dgn senang ht bckap baru tunang blm kawen lg, bleh la nk tackle tunang org.. kite kene blajar hormat hak org baru org hormat hak kite..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved