rezeki bila niat dah betol


rezeki.bukan manusia yang bagi..tapi DIA..tuhan yang maha pemurah..maha adil..maha mengetahui keadaan hamba hambanya..maybe ni antara rejeki nak kawen la kot..memang tak disangka sangka langsung..

memula aku melamar cik pelangi..menyatakan hasrat pada walinya yang aku nak kawen dengan dia..memang aku berdebar memikirkan dari mana pulak aku nak cekau duit nak kawen tetiba..memang tak sudah sudah aku dok pikir..nak kaut duit dari mana..tapi umi pesan..bila dah setting niat bebetol..insyaALLAH..ada la tu rejeki dariNYA..sebab kita nak cari redhaNYA..keberkatan dariNYA..

so memula..aku dah menang pertandingan fotografi kelantan bagi kategori landscape kat kelantan ni hah..yang tu lagi2 la aku tak sangka coz yang masuk pertandingan tu semuanya sifu sifu aku..tup tup..aku pulak yang menang..dapat la duit nak menampung belanja kawen...then..tetiba dapat kerja shoot pengantin anak orang kaya..dia puas hati dengan hasil kerja aku..so dia bayar lebih..sungguh tak sangka..then..tetiba..surat ni sampai ke peti surat sekolah tempat aku mengajar tu hah..Alhmdulillah..

so sapa sapa yang dok plan nak kawen..and duit tak berapa nak cukup lagi..betolkan niat..setting leklok..jangan dok takut..yang penting..kena yakin kepada ketentuan ALLAH..semuanya dia dah aturkan untuk kita..cuma tinggal kita yang kena berusaha..



bukan sekadar omongan kosong

7 comments:

Unknown said...

betul tuh ji. yakin pada Allah

aDisH.sHidA said...

alhamdulillah rezeki bakal pengantin....

Unknown said...

Tahniah bro, betul tu aq stuju, Rezeki ade dimana2 sahaja.. cuma usaha dgn tidak aje.....
Aku selalu teringat pesanan org tua kat kampung..."manusia akan mati apabila pintu rezeki sudah tertutup rapat"............ jadi maksudnya.. fikir la.. anda lebih bijak dari saya... ops saya follow sini juga

KuNanGKuNanG said...

btol tu..niat sgt penting..dan lg satu, percaya ngan janji Allah..insyaAllah rezki sentiasa ada..:)

Unknown said...

rezeki berganda..tahniah..

Hafizin Jamil said...

turn aku plok ji lepas turn mu nih...haha. ado duit lebih sipe la.. nok buat loan. haha

Cik Pulau said...

kemahh.tahniah laa.
rezeki berganda2..
^^,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved