oh kekure..

assalamualaikum..
ni aku nk citer..tadi mase aku dok lepak2 kat surau ngn pepacik2 yg memang konferm lawak
(tgk lepak pon kat surau..mane2 mkcik yang nk wat menantu bley komen kat bwh ni ek)
mmg xleh bla..
xder..menarut je yg kat atas tu.. ni aku nk gtau..tgh2 dok lepak ade pkcik tu tnye aku..
"eh keje da keje..gaji pon da masyuk..x mo pakai kete ke"
aku dgn penuh gaye lelaki melayu terakher jwb r
"memang nk jgk tapau kete tu pkcik,tp lau boleh wat permulaan ni nak tapau 
kereta kekure a.k.a volkswagen,
ader ke yang murah2 macam 
pau kacang?
 
pakcik tu dengan penuh bersemngat serta keyakinan berbekalkan motivasi yang 
tinggi..
selamber je jawab..
"kalo ade yang harge die 8riban nak ke..sumer barang kete ori lg"
pergh..
lepas je pkcik tu inform cmtu
aku mule berfantasi seketika..

d waktu ptg yang damai..aku tgh meluncur laju dgn menaiki
volkswagen kelabu...dtengah2 bandar yang haru biru.
sume mate memandang kearahku 
ooh volkswagen 

i lap u..

jd skang ni aku nk mintak keizinan umi n abi aku..
tuk tapau sejibik volkswagen a.k.a kete kekure ni
sebab umi ngn abi aku x berape stuju sgt anak truna die ni
tapau kete lame2...
almaklum la...
brngat2 sebelom kene. 
tp aku da lame da minat ngn kete ni...xpe la..
korunk doa2 kan ek..supaye aku dapat pujuk umi ngn abi aku...

x dapat yg antik yg ni pon ok gak..

p/s...tenkiyu kepada follower2 baru...aku jd trharu.



bukan sekadar omongan kosong

9 comments:

saya_arief said...

old skool abes kalo naik kekure nih.

Unknown said...

mueheh..mg aku minat dr skolah lg..nk pakai bnda ni mmg kena ade mentor r...lau x sesie je

Anonymous said...

minat kete katak ke..antik nya..
JOM BACE ENTRY BARU
"1.Blogger Kene Rajin Menulis??"

Unknown said...

kimicnol..mau x minat..aku mmg jiwa antik..ahaha..mase dok oberc lu aku layan BSA..

izuddinrahim said...

bia jadi tuh..
nop beraso jugok derak nga keto bernama haiwan tu..
hahhaa

Unknown said...

muahaha...sek kemba x kea nok naek keto gitu..

.::TAIKO ::. said...

abe jiji nok ke keto gitu...saeng sy de gok kete tu,tp mase dia bowok g kolej keno khenak nge oghe..yelass,nek keto kukure tu ramai plak aweks nk tumpang..hekss
kalu nak ley le try usha kat dia..

aliarosli said...

ooooooooooo,dah dapet nanti tumpangkan aku taw

keet said...

uiks..kekure ni aku pn suka..tp aku lg prefer mini cooper..fuh..mmg stylo abes la kalo dpt pakai salah satu keta neh..heheh. Aku sokong ko beli kekure 2..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved