- aircond = + minyak.....

.hurm pehal malam ni aku rase cam ngantok semacam je ek..
takpe ngantok ni kawan aku cakap kalo nak bagi die ilang..
kawan aku suh melantak serbok kopi jande tu mentah2..
ye ke..

ni2 ade benda aku nak tanye korang..
tapi aku nak citer lu..
siang tadi aku drive kete kan..
sebab hari ni ujan yang begitu kelebatan jadi aku drive le kete..
kalo tak aku merempit je..
jimat bajet skit.....
aku naek kete tu ngan kawan aku...dok tengah2 nikmat jer memecut laju kete aku tu..
tetibe..lampu pam minyak nyale macam lampu kat dade otromen tu...
aku wat derk je..
sebab ade sorang pomen tu gtau aku..selagi kete tu tak tersedut sedut..
kire ok lagi la tu..
pas tu kawan aku cakap..
eh2 ko tutup la aircond tu.. save minyak sikit..kalo tak memang tak sempat menyempat le kite nak ngisi minyak..
aku rase ragu2 dan was2 je ngan kenyataan  mamat tu..
yer ke die ni ..tutup aircond jimat minyak..
kang tutup aircond berkabus plak cermin kete..
jadik satu hal la pulak..
dah tu aku ikot jer la cakap die..
tutup aircond pas tu bukak cermin kete..
abes basah sebelah kepale  ngan baju aku kene  aer ujan..
minyak punye pasal...
tapi yer ke ek..
tutup aircond jimat minyak...




bukan sekadar omongan kosong

2 comments:

izuddinrahim said...

betol la weh.. econ ngan minyak berkait..saling memerlukan. eh, silap. econ memerlukan minyak. hehe

Anisa zainaL said...

hehhee,,ntoh..ak pown xtau..tp lau time minyak kering mmg diarahkn ttp minyak..klau ak wat xkesah jerk..ngeee..tp kn..econ 2 pkai gas kn..(--,)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved