::..gambar kelas korunk mase kecik dulu..::

tade nk citer ape pon sbnrnye..
korunk ingat lagi tak mase skolah dulu2..
asal jer akher tahun
macam skunk ni..
mesti ader club fotografi ke..
tak pon kelab redaksi ke nak jual gambar2..
x kire la gambar kelas pe ke kan..
lam seploh honggit satu keping ke..
yg saez 4R tu..
seploh hengget tu da leh wat 
topup tuk 2-3 minggu tu..
(bg yg singgle n available jer la..)

ni aku ader terbacer r satu crite lam buku ujang tadi..
citer sal gambar kelas ni la..
 camni citer die...


cam bese r tiap2 taun sume kelas kat mane2 skolah pon akan mnyertai sesi bergambar kan...jd ader satu skolah ni..cikgu yg bertanggungjawab pasal gambor2 ni pon kempen r kat student2 die suh beli gambor kelas ni..tapi lau da sploh hengget satu keping..sape yang tak berkire2..sploh hengget tu da ley wat makan 2 ari tu..lgpon zaman skunk ni kan org masokkan gmbo2 td lam FB je jgk pas tu berlaku la peristiwa taged mnge taged..camtu la gamaknye budak  skol ni nak...

cikgu yg bertnggugjwab td tu pon cam rase kuciwa rr skit..mklum la..jualan x laku kan.. tapi yang cikgu ni x putus ase ..die trus jgk pujuk bebudak kelas die suh beli gambor kelas tu..

Cikgu : Kamu semua tak faham lagi kegunaan gambar kelas ni pada masa sekarang tapi gambar ni amat bermakna dan menjadi kenangan manis di masa hadapan bila kamu dah bekerja.

 tapi bebudak lam kelas tu tetap wat dono jer..memang agak bersopan bebudak tu..cikgu pon sambung lagi...

Cuba kamu bayangkan 20 tahun dari sekarang semasa kamu tgk gambar ni dan berkata: ni Siti dah jadi Doktor, ni Sumardy dah jadi engineer , ni Faris dah jadi artis…

tetiber jer..ader2 je budak yg dok belakang sekali lam kelas tu menyapok citer cikgu tadi..budak tu name abot..dgn slumbernye die bangun seraye menyambung citer cikgu tadi..

…..”Ni Cikgu kite, dah meninggal…” 
 
dan ape lagi dgn bengangnye cikgu tadi pon suh budak tu kuar keliling padang...=]



aku rindu korunk sumer.....




bukan sekadar omongan kosong

9 comments:

Anisa Hang Tuah said...

erk
mana satu awak dlm gambr tu
:)

sekuk tawa said...

anisa..pergh..soalan maut..malu i nk ngaku..hhaa

Ummu~Ishak said...

sekolah mane dulu ustat?

sekuk tawa said...

isy ummu ni..skolah mane ek..ehehe..mTAQ..maahad tahfiz alquran..pulai chondong.

chentaMAYA said...

huhu! 2 lah! kenangan~

Ummu~Ishak said...

mule tgk 'ingatkan MTT'
bila dah zoom 'oh bukan rupenye'
takkanlah kita alibet, eh schoolmate kut
ngehngeh

sekuk tawa said...

chentamaya..mmg btol indah r kenangan mase skola..
ummu..mtt tu pedie...

miyoshu212 said...

ustat amik kt maner gmbr ni..?ana pon nk post jgk la utk gen ana...huhu

nok petuo diet jijie u weyyy....!!hahaha

sekuk tawa said...

muahah..mu nok pic xek mu tera mitok nga mior..ehehe..ptuo diet.mu tera tnyo molek kemba..aku tughung doh kedio..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved