j.a.n.d.e pon ok what.....???

tok3..assalamualaikum...
 erghhh..baru dapat menjenguk blog tersayang tuk hari ni..
tadi aku terpkase mnghadirkan diri ke taklimat..
pasal DPLI..*diploma pendidikan lepasan ijazah*
yang mane cikgu2 tu tau la pebenda DPLI ni...
tapi taklimat tadi betol2 macam hampagas...
aku punye la bangun pepagi bute nak siap2 kan ape yg patut..
wat sarapan..
iron baju..
pergi je taklimat sumernye cam hampeh..
takder yang tak hampeh melaenkan hampeh jer belake..
awek2 je yang tak hampeh..
*dush3..bagi penumbuk sikit sorang kat mamat ni*
dari 2  jam setengah die dok berceramah  kat depan tu..
30min jer pasal DPLI..
yang selebeyhnye pasal..
MLM ke hape entah..konon2 nye dapat membantu
guru2 yg nak ambik kursus DPLI tuk bayar yuran kursus deorang..
ape ingat kitorang ni takder duet sangat ke..
aku punyer la terpakse mengensel kan program maen futsal aku..
ingat ke ade benda yg penting bebeno yang deorang beria2 nak bagi taklimat..
ghupe2nye indah rupe dari khabar...
ke indah khabar dari rupe ek..
aku tak ingat da yang mane satu..
muke borink bebeno mase dengor tklimat..
pas tu bagi menghilangkan rase nk cili2 jer penceramah@pentaklimat tadi aku pergi la lepak ngn geng2 aku..
kat tempat deiorang mengasuh kanak2..
haha..padan muke korunk kena jage bebudak tu..
tapi deorang ni jage bebudak tu pon..
bukannye ape..
sumenye kerane wang semate2...muahaha..
*aku gurau je...sile bagi pelempang kat aku nanti korunk bley balik umah*

sampai je aku kat kem tempat deorang jage bebudak tu..
aku pon masok lepak kat bilik VIP la kirenye..
maklum la..mane bley sme kan bilik sipenjaga ngan ape yang dijage..
same jugak ngann penjage lembu..
tak kan korunk sipenjaga lembu pon nak lepak sekali ngan lembu2 korunk..
*contoh pon hentah hape2*

dok tengah lepak2 tu..
aku tengok ader sorang kawan aku ni..
dok maen tekan2 enphone die..
mereplyy msg2 penting kot..
gamaknye la...
die wat layan tak layan jer kitorang ni..
macam kitorang ni orang bunian...
aku pon tanye la..

aku:::bhai lu berbalas tembakan  msg ngann sape??ngan awek baru ke....ke lu tapau kakak bebudak ni..
si die::tersengeyh tersipu2..*da angau da agaknye...tak pon dok tengah syok*
member1::ek eleh setakat dapat tapau mak sedare bebudak ni ape la sangat..J.A.N.D.E plak tu...
 

lepas jer dengar jawapan member aku tu..
dengan tibe aku tergelak terbahak2 sampai rase nak terberak...
muahahah...
aku rase yang member aku tu da hangen da ngan aku ni...
yer la pergi kawasan die..
siap gelakkan tuan umah lagi..
die pon dengan muke hangen nye...cakap kat kitorang..
j.a.n.d.e pon ok what.....???


p/s:::aku tergelak bukan sebab status jande tu..tapi ni first time aku dengar
kawan aku angau ngan jande..jadi wat jande2 di luar sane jangan terase ati ek..
ape pon bro..ngan sape pon engko on...aku sokong ko..





bukan sekadar omongan kosong

5 comments:

ubi said...

sapo dio ji wak giye ko jando tuh??haha..koha ko?

sekuk tawa said...

MUAHAHA...xkea la koha plok..acu mu teko..

rieyana ynn said...

tension selalu kena tag...kahkah..;d

rieyana ynn said...

owoh2...saloh comment entry...wakakaka...lalalari...;d

sekuk tawa said...

hape la engko ni ryan..mngigau ke pe..ahaha...aku mane de tensen sbb kene tag..ahaha..lagi hepi ader le..ko tensen ke..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved