entah hape-hape

siyes aku nak gitau ni..
bile je menjelang waktu petang camni..
kaki aku takley nak dok diam..
hati aku berkecamok..
pikiran aku melayang2..
dok tengah meneghan ke ape ni
kalo korunk tengok citer vampire kan..
bile nak naek matahari deorang pon mule cabot lari..
sebab deorang kan takley kena cahaye matahari..
kalo kene jer konferm kulit deorang naek panau.. pas tu terbako..
tapi aku dok tengok cciter vampire zaman sekarang..
sume da advance..
contohnye vampire diaries..
tak pon citer twillight tu..
rilek je vampire kena cahaya matahari kan..
siap ade cam kristal gitu kat kulit vampire tu..
meghelip gitu..
maklum la..dunia makin maju..

macam  aku bile da petang jer..
memang aku jadi tak tentu arah..
sebabnye..
aku da ketagih bebeno nak maen bola..
salu lau tak ujan.
lepas semayang asar je..aku akan terus
pergi padang bolaa..
waloupon memang aku akui..
aku sorang je yang salu sampai awal kat padang tu..
sampai geng2 yang maen bola ngan aku tu pon naek heran
pehal le aku semangat bebeno..
pdahal maen takde la reti pon..
cam hampeh lagi ader le..
*rendah diri tol die ni..anak sapa la ni*
takpe ..aku tetap hepi..
sebab aku dapat berlari-lari kat padang tu..
dapat sepak2 bola..
takpon sepak bebudak yang dok maen kat situ..
tapi skang ni aku takley la wat camtu..
sekang ni kan musem ujan..
ader kilat lagi tu..
nanti kang tak pasal2 plak kene sambo dek kilat..
aku dok tengah menanti agak2 bile la geng2 aku nak habes program mengasoh kanak2 tu ek
cepat la oit..nak maen futsal ni...

p/s::teka teki tuk korang2 sumer..jawab jangan tak jawab..nanti aku gigit..

4 org awek cun berpayung dengan satu payung tapi mengapa tak basah langsung ?



bukan sekadar omongan kosong

9 comments:

aten tenten said...

nak jawab! hehe. wlaopon teka teki tuh dah lame tp nak amek ati sket.hehe. jwpan die coz hari tak hujan la.dats y ta basah.haha.betol tak?blanje makan cepat.huhu

epadzz zainal said...

owoh jiE..
seney teh teko teki..
wakaka..

Ummu~Ishak said...

jawapan aten best tul!

tapi koi nak jawab lain = dorang berpayung pakai payung pakcik menjual kat pasar malam. yg gedabak gedebuk tu. sbb tu la tak basah, haha

Rara Farah said...

dye gune payung besor...dop basoh r...keh3..

rara ase gambar yg kau gune tuh sesuai utk meneran...hahaha...penyet molep muko

Iqin said...

alolo baby tuh..awat na muke camtu

sekuk tawa said...

aten..pehal le senang sgt jawapan tu...tape2 ni yang first step je baghu..nntikan soalan laen..

epah..hok ni tahap pertamo baghu ni..ehehe

ummu..ok gak tu pakai payong yg tu..tak pon die g ambik payong masjid hussen tu terus

raja farah..mueheh..syan doe baby tu..semelit agaknye..

lgin..da pesen muke die camtu cik kak oit..

NuRuLiZzATi kHaLiD said...

jawapan dy mende???

sekuk tawa said...

jawapan die..cam aten jawab tu la..tape kali ni aku saje je bagi muke...nnti pas ni aku nak bagi soalan susa lak..hahah

Farah said...

Baru nak jawab soalan teka-teki tu , tapi dah ada orang jawab pula

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved