aku nak ajor korang bahase jepun..

aku kalo sebut jer pasal bahase asing yang konferm2 aku reti..takder langsong..
tapi malam ni sebelom korang membuter..aku nak perturunkan sikit ilmu bahase jepon aku yang aku belajo setelah sekian lame aku dok layan citer sinchan..
 
Yang pemarah – KEIJI CACIMAKI
Yang suka berjimat – SAYORI SUKAMURA
Yang bisu – KIETA TADASORA
Yang suka makan nasi – NANACHi KASIBANYA
Yang suka layan blues – APO NADIKATO
Yang suka belajar – ASHIKO ULANGKAJI
Yang kerap bikin kacau – WAKASI HURUHARA
Yang sangat kedekut – MATIMATI TAMOKASI
Yang suka sangat tidur – ICHIBAN TIDOMATI
Yang suka mengintai – HINTAI AKOSUKA
Yang tua – TARAGIGI PADANMUKA
Yang kena tinggal bini – SUSAHATI BINILARI
Yang suka merempit – SAJA CARIMATI
Yang Lembab – AYUMI CIPUTBABI
Yang suka BERSUMPAH – SAIIFOOL BAUKARI
Yang suka lagu blues= APONAK DIKATO
naik motosikal – SUZUKI KUNAIKI

yang ni jer aku sempat belajo sepanjang bertahon tahon aku dok melayan sinchan..
yang laen kena tanye tuan blog 
die memang dah lame dah dok bertape kat jepon..jadi die lagi tau pasal bahase2 jepun ni...




bukan sekadar omongan kosong

16 comments:

Miss Izah Mohamed said...

ahaks.. klakaaaa

NOOR FATIN said...

hahha ciputbabi..auww

Fahqirra said...

haha.. MATIMATI TAMOKASI.. TARAGIGI PADANMUKA.. sungguh kreatif sekali kan..

y u y u Z u l a i k h a said...

hye taragigi padanmuka!!! :P

Ummu~Ishak said...

musykilah kedaa :p

fa10 said...

salam...juz curious nk tau...jd lecturer kt mne skang ni??? hope boley la btau =)

HonEyBuNNy said...

terima ksh cikgu..hehehhhe

kembatolo™ said...

aku reti ajinomoto jah. haha

Mardhiyyah Ridzuan said...

Hahaha...Gile klaka....
Fail jepun aku kalu cenggini...

Faaein Himura said...

hahaha.. betul ke ni?
cam tak caye aje?

hakhakhak. =P

amirah said...

taragigi padanmuka...haha...da penah jmpa bhs jepon ni ..konon2 la kan

mia said...

kahkahakhakaha..timakisidaunkaladi..

bole kan..kan?kehkehkehe..

puteri ain said...

saya ape dlm bahasa jepun?hehe

'saya' ICHIBAN TIDOMATI..:D

Woofer Storm said...

hoku dikenaki..aduhhhh,ingat betul2..heee
layannn^^^

d_LA said...

dah agak ni mesti jepun malaya punye..haha..yang bersumpah tu plg lawak..haha

JIJI YU said...

miss izah:
eheh..kelaka nah dio..hehe..wat sengeyh sebelom tido jah ni..
noor fatin:
eheh nape palk ciputbabi tu jadi auwww...
fahqirra:
yerp2 sape la reka ni ek..kretip tol
yuyu:
mmg pdan le muke..sbb gusi jer yang ader
ummu:
musykilah eyh
fa10:
da jawab dah kat entry baru..
honeybunny:
same2 muredku..
kemba:
dulu aku pon reti hok tu jah..loni jah maju sikit..
mardhiyyah:
isy ne tau fail..try dulu..ehhe..
faaein:
btol ler ni..ehehe..try cakap ngn jepun
amirah:konon2 nye koda h jumpe le..eheh..
mia:
haha..boley bebeno dah tu.samasama..linkalikumenlagi.
puteri:
spesies tido mati jugak ke..
woofer:
ahah layann jer la..eheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved