fakta yang aku senirik baru tau

fakta2 dibawah disediakan oleh budak ni..dah mcam nobita dah gamaknye
 bagi yang pandai maen cator je la yang tak pandai takyah nak memandai..perkataan 'Checkmate' berasal dari bahasa Parsi iaitu ' shah mat' yang bermaksud 'raja sudah mati'.kalo yang maen haji..tak masok citer okeh..

Kira-kira 17 peratus manusia adalah kidal, sama dengan gorila dan cimpanzi.tapi ini tak bermakna siakp mereka jugak same..melaenkan yang kidal tu memang benar2 bebal..tapi besenye orang kidal ni kreatif kan

Darah akan memancut apabila kulit seseorang luka, sama ada ditikam atau ditembak. Keadaan ini berlaku kerana jantung menghasilkan tekanan yang cukup kuat, ia berupaya mengepam darah pada kadar 10 meter padu sesaat.cube korang try aku nak tengok

Terdapat banyak spesies labah-labah yang sanggup mengorbankan tangan dan kaki mereka untuk dijadikan makanan pada anak-anaknya yang baru menetas. Tujuannya untuk mengelakkan anak-anaknya daripada memakan sesama sendiri.tapis ekarang ni..terdapat ramai spesies manusia yang sanggop mengorbankan anak

telor burung unta akan masak selepas direbus selame 40 minit..pas tu nak habeskan tu..maunye 2 3 minit je kalo yang memang melahap..

Hanya satu daripada 20 orang kanak-kanak akan dilahirkan pada hari yang diramalkan oleh doktor. Adakah korang salah seorang daripadanya?

Tahukah anda, di waktu malam deria penglihatan golongan wanita lebih baik jika dibandingkan dengan golongan lelaki. Disebabkan itu, wanita lebih mudah mencari lilin jika terputus bekalan elektrik di waktu malam. yang lelaki ni bile dah gelap je membute le gamaknye..aku pon laki hape..

Mengunyah gula-gula getah semasa menghiris bawang boleh mengelakkan mata pedih..aku dah try..hentah le menjadi ke tidak..

Emas tulen sebesar kotak mancis akan menjadi sebesar saiz gelanggang tennis apabila dicairkan.
 
Janggut adalah bulu yang paling cepat hidup pada badan manusia. Jika insan biasa tidak pernah mengemas janggutnya, ia akan berkembang untuk hampir 30 kaki panjang dalam hayatnya.jadile macam aku..bulu idong pon aku rase cepat jugak panjang nye

Bayi dilahirkan dengan 300 ketul tulang, tetapi setelah dewasa, kita hanya mempunyai sebanyak 206 tulang dalam badan kita. kemane menghilang tulang temulang kite..

Semasa anda menjilat sekeping setem, anda telah membakar 1/10 kalori.sape nak kurus..banyak2 kan jilat setem..

Sembilan puluh peratus daripada pembaca info ini tidak tahu tentang fakta yang telah diberikan. Keajaiban fakta-fakta sebegini dapat menarik minat pembaca untuk mengetahui kemusykilan minda mereka.

perkara2 pelik yang dok berlaku kat malaysia ni..
Pemandu tidak sanggup memberi peluang pemandu lain memotong, totapi sanggup pula bertekak sampai sejam dan mengajak pemanju lain bergaduh di tepi jalan.ni aku nak bagi satu citer dalam entry laen kali..pasal pemandu2 kenderaan kat area paser mas ni..

Pelanggan ditengking semasa berurusan dengan jabatan kerajaan kerana tidak tahu mengisi borang sedangkan Piagam Pelanggan mereka begitu puitis dan mendayu-dayu sekali.ni aku tengok ramai makcik yang dah kena..naek baran aku dibuatnye..

Pemain bola sepak liga kebangsaan boleh mendapat RM7,000 ke RM8,000 sebulan tapi main macam budak sekolah sedangkan graduan universiti yang bertungkus lumus selama 18 tahun kat sekolah hingga pusat pengajian tinggi hanya menerima gaji permulaan RM1,980 sebulan.gaji pokok le..

Banyak kejadian rogol atau mencabul kehormatan berlaku, tapi masih ramai yang ke tempat kerja dengan pakaian seksi ( baju tanpa lengan dan skirt pendek nampak peha). 
ni mesej berunsurkan dakwah jugak tapi tuk wanita..yang hari tu untuk lelaki..jadi sile duduk antare due sujud 





bukan sekadar omongan kosong

16 comments:

Anisa Hang Tuah said...

mane aci cmni..
gaji pemain bola sepak besoo

kitorg lak camneee
perah otak setiap harii

weyhhh~

Arm_mj said...

haha mmg tak tahu pon..gak2 nobita tuh pnjam alat doremon kot nk uat fakta cam ni :D

yad'z said...

haahhahaa.... fakta orang malaysia tuh hundred twenty percent aku sokong.... hahhaha

maCy said...

pastu spider tu tmbuh balik ta tgn kaki die? huhu


its nicer kalo wt facts sikit2 dlm satu area topic ;D

Miss Yaty said...

info menarik...yang info ke dua tu memang tertarik tapi miss yaty tak golongan cimpanzi dan gorila ye..haha

pssst, paling geli nak jilat setem...huhu

Siti Fatimah Fuzz said...

sesetengah dari fakta tuu cik siti pernah dengar...yang lain baru cik siti tau hari ni..hehe
thanks for da info

TunTeja said...

alamak....saye kidal.cane tu.HAHA

niesz said...

dgr tu..kasi bace btul2 pkara2 pelik tu..ermm..nk try la yg mkn gule2 ngn jilat setem tu..wakakaak..

updated entry : sendiri punya sendiri jaga

epadzz zainal said...

woooooiiiiiiitttt..
aku pun kidal jugok.

Puteri Iqa Izyan said...

orang kidal comel :D

Azza Firza said...

setem? erkkk

puteri ain said...

info pasal tulang tu...kemanakah hilang tulanh kita?hmmm

mizzapple said...

oh! baru tahu. keke

Hanis MY said...

wahh banyaknyaa gaji pemain bola huhu...
eh betul ko pasal jilat setem tu?

JIJI YU said...

nis:
hehe meh jadi pemain bola nis

arm:
nuahah nobita tu cam tu le kejenye

yad'z
aku baru je tau..eheh

macy
tu la aku rase nak wat sikit2..tapi terpanjang dah plak.

miss yaty
haha kidal ke miss yaty

siti fatimah
hehe..okeh2

tun teja
hehe..oke l atu kalo kidal..same le kite sikit2..eheh

niesz
haha nak cepat kurus ke

epadzz
hehe tok samo kito pah

puteri iqa
muahaha..yer ke

azza
nape

puteri ain
hentah le terpikir jgk aku

missapple
eheh okeh sis

hanis
horm la..tera wat buleh seratuh saghi

pexen said...

ok la tu gaji player bola malaysia.
ckp mmg la sng.
lg pun bukan ramai pemain mlysia.
lebih kurg 20 org je pun.
bg la sokongan sikit.
maju lah sukan utk negara~ jyeah!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved