malaysian lagi maju dari amerika ngan jepon

Pada sebuah pertemuan antara Menteri Teknologi Sedunia di Langkawi. Menteri Jepun, Amerika Syarikat (AS) dan Malaysia sedang berbangge bangang dengan teknologi negare masing2...

Menteri Jepun : Kalau korang ke Jepun, anda gali tanah kat sane, baru saja sampai 7 meter, konpem korang akan jumpe banyak chip, rangka-rangka besi, papan sirkit elektronik dan lain-lain. Ini menunjukkan bahawa sejak zaman nenek moyang atok nenek opah , kitorang bangsa Jepun sudah mengenal teknologi robot.

Menteri AS : dah tu Kalo korang ke Amerika, try korek tanah kat sane,aku rase baru je sampai 3 meter, korang mesti jumpe jejak-jejak radioaktif. Ini adalah petanda bahawa sejak zaman dahulu kala, kitorang dah tau dah pasal teknologi nuklear.

Menteri Malaysia : Oleh kerana tuan-tuan sedang di Malaysia, meh aku  persilakan tuan-tuan untuk menggali di sini biar tahu ada apa di bawah tanah kat malaysia ni

(Dipanggillah 2 orang tukang gali kubur untuk segera menggali tanah. Setelah kedalaman 70 meter, ke-2 tukang naik ke atas lagi)

Menteri Malaysia : Apa korang jumpa ?
Tukang gali : Tidak ada apa-apa
Menteri Malaysia : Ada KABEL TELEFON tak di bawah sana ?
Tukang gali : Takde Dato’..

Menteri Malaysia : (sambil ‘menjeling2 kerek’ ke menteri Jepun dan Amerika) Itulah petanda bahawa kami bangsa Malaysia, sejak zaman purbakala, sudah mengenal teknologi WIRELESS!




bukan sekadar omongan kosong

17 comments:

amirah said...

hahahahahampeh

unieMARKS :) said...

ahahaa , sempoi ! ;p

cik Ladies said...

wakaka ..
maju r m'sia ..

:p

E.d.Y said...

haha..siot je

sissyira said...

salam malam isnin =)

sapa punya cerita ni....

p/s: maaf lama tak jejak sini, internet probelm ;(

Amira Naddia said...

peh..aku bangge jd malaysian. ok. nk kua. nyanyi lagu negraku kuat3!

JP Nurul said...

haha...ada2 aje...caye ah...

mr.syazwan said...

erkk??

x fhm..

tukang gali kate x jumpe kabel kan?

mcm mana menteri leh jeling kerek lak?

haha typing error ke? ke ku yg x fhm

huhu

NurLailatul said...

huhu..good.good.

~naddy~ said...

haha! ayat2 'cover' menteri...xleh belah

anaiha yusof said...

hahah hebat la melysia kunun2 nye kan aggaga

chiLleD...!! said...

hahahaha..xprnah ku rsakan sbgga ini mnjd rkyat malaysia..hehe

Miss Yaty said...

hihi...bangga nya jadik rakyat malaysia...hihi..

cop2 gambar atas tu motif nye pe?

seram plak tengok..huhu

Syakir Rahman said...

haha~nice..tp kalo ikut realiti pon kite lbey maju dlm sesetgah bidang... cume kite x mcm US yg ikut capitalist system yg wat org nmpk mcm diorg tuh hbat sgt..padahal hampeh...opss..hahaha

Ina said...

hampeh jer ..ngeee...

[̲̲̅̅l̲̲̅̅y̲̲̅̅e̲̲̅̅a̲̲̅̅h̲̲̅̅] said...

hahaa gile kentang laa malaysia
tapi kenapa wireless dekat tempat saya belajar tu sungguh lemah lembut kelajuannye =.='

Ainul Hayat said...

miahahaha...entri ko ni wat aku pecah perot gelak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved