semalam student hari ni cikgu pulak

sang pengetua dah dok tercegat ibarat seorang pak guard istana zaman kesultanan parameswara..
aku pulak dok bergelak ketawa dengan member sekerja sambil menantikan kedatangan cikgu bahase inggeris yang memang selalu je kena naek lampu merah bile cucuk kad penumbuk a.k.a punch card..

"assalamualaikum sang pengetua"
 die sang guru yang dinanti2 telah kunjung tiba..
muke mantain slumber.
macam takder salah ape2..
yang kitorang dok tersenyum2 sambil angkat2 kepale..
hah pandai2 le engko menjawab dengan sang pengetua..

pengetua pon memulekan bicare
"hari pehal pulak sir zul lewat ni.?"
"biasa la tu pengetua oit..ni sumer sebab papan tande kat depan sekolah tu la"
"pehal pulak papan tande tu terbalik ke ape?"
"takder la ..dah papan tande tu tulis 
AWAS HADAPAN SEKOLAH.
PERLAHAN- LAHAN"
saye pon bawak kereta perlahan je la..kalo tak konferm lagi awal dari pengetua..




bukan sekadar omongan kosong

18 comments:

A.s.t.i.n.a said...

Nasiblah pengetua...
Anak2 buah bijak belaka...

sheydah said...

haha.bijak.bolehla jwb camtu time lmbat.XD

kiera'sakura said...

dh name nye pown cikgu.. hahaha

kiera'sakura said...

dh name nye pown cikgu.. hahaha

ch!natsu said...

hehe redha jerla pengetua.. huhu~

cikgu ainura said...

hahaa.. nasib pengetua tu la dapat cikgu cam tue.. ngeh2...

TiKa LEh said...

hahah..malang pengetua tu dpt cikgu mcm ni..cikgu ni anak murid ajar ke??hahha

Arm_mj said...

HAHAHA musti time jadik student lu pon salu lmbat gak :P

yad'z said...

hahhahaha...
sengal ko meon

efa said...

hehe signboard yg tah pa2 tapi kan bgus gak stu idea leh mai lambat cikgu tu kahkah terkena pengetua kehkeh :)

yatie's EPISODE said...

cikgu yang cerdik. bgus2. :p

Amira Naddia said...

kim slm kat cikgu tuh weh!!

mr.syazwan said...

hahaha

siot

kalau keje kat swasta konpem kamu da kena baling kasut da ni

hahaha

Hanis MY said...

wah sungguh keskimaan kegabanan...

hamzah ian said...

ayoo pengetua

Anisa Hang Tuah said...

kesian pengetua dapat anak buah cm gituu
haha

liyana said...

alasan..hehe..
xpe2..memutarbelitkan fakta..oklatu

JIJI YU said...

astina
pengetua dah selalu kena..ehehe

sheydah
hahah mmg kepale otak die berguliga

kiera sakura
haha aku tak terpikir lak cam tu

chinatsu
mmg pngetua camtu la awal2 taon..

cikgu ainura
hehe ramai je cikgu cam tu kat skolah

tika leh
tak la..cikgu otai ni

arm mj
mmg pon orang berpengalaman

yad'z
aku pulak yang sengal

efa
hehe..sape suh letak sgnbod

yatie
anak mured lagi le

amira
haha cikgu tu hensem weh

syazwan
cikgu tu mmg takkan keje kat swasta

hamzah
haha pengetuaku

anisa
muehhe taon depan terus pencen

liyana
krtikal thinking

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved