di sebalik lidah

tongue-bag

lidah berperanan penting dalam sesebuah kehidupan yang aman sentosa walaupon ianya kecik..akan tetapi ade beberape perkara yang tak disedari ade disebalik lidah tersebut..

intro dah ade lagak gaye cikgu bahase melaye kelas tingkatan 4 sastera dah gamaknye..mase dalam kelas pon tak pernah2 aku wat ayat set induksi sebegini rupe..berbalik pade cerite lidah..aku tetibe je rase cam ade benda yang termenyorok disebalik lidah lepas aku termakan bubur jagung panas2 sampaikan naik biru lidah aku…

tentang lidah..

pertame..waloupon lidah ni boleh merae masin..pahit..manis..tawar tapi lidah tak boleh merase sayang..cinta..marah ..penat.dan aku rase cam mat jiwang pulak dok cakap pasal cintan2..

due..sup lidah memang boleh dimakan tapi bukanla lidah senirik.tapi mase dok makan mesti korang pernah tergigit lidah senirik..bak kate orang yang patah..sedangkan lidah lagi tergigit

waloupon lidah tak boleh bertumbuk tapi dek kerna lidah yang durjane korang boleh ditumbuk oleh member senirik

ade sesetengah makhluk boleh menggulungkan lidah ibarat sardin roll.begitu juge dengan kate2 nista yang bergulung gulung membuatkan orang jadi bingung dan keliru bile mendengarnye.

walaupon lidah bersifat basah dan licin tapi ramai yang gemar mengeluarkan kata2 kesat dan sesat

dengan adenye lidah korang takyah la nak buat kedurjanaan menggunakannya..tapi kekadang korang boleh mengjek member2 yang kerek dengan menjelirkan lidah keluar dari bibir..yer la takkan keluar kot idong pulak..

sekian wassalam




bukan sekadar omongan kosong

11 comments:

Cik Eliza said...

kerana lidah badan binasa

erk!

ahaha !

;p

Anis Akhir said...

jaga lah lidah anda elok2...

TunTeja said...

lidah buaya elok utk kesihatan :p

Faaein Himura said...

lidah boleh bertukar jadi pedang yang tajam...

A.s.t.i.n.a said...

lidah gore sedap ork..

NOOR FATIN said...

sakit gila kalau tergigit lidah! ish!

Afzainizam said...

┏〓〓┓┏〓〓┓┏〓〓┓
Wish you healthy always
┗〓〓┛┗〓〓┛┗〓〓┛
۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞
Saya menyeru kepada semua sahabat untuk sama-sama kita berdoa bagi keselamatan dan kesejahteraan para pelajar dan rakyat Malaysia di Mesir.Semoga Allah swt melindungi mereka semua dari segala malapetaka dan bahaya
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞

Sedangkan lidah lagi tergigit...

ika said...

bahasa jawa memanggil sakit lidah sebagai 'lumpangen'

ch!natsu said...

aku xmkn lidah.. geli.. tbe2~

echah mashuri said...

kwn aku lidah dia bercabang.bukan lidah bercabang mksud dia ckp bukan2.mmg bercbng betul.org ckp lidah mcm tuh sedap mengaji.hehhe.mmg sedap ah.

kechixx said...

kelakar tapi menarik!;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved