interbiyu

ader lagi ke pyramid kat egypt ek..
ijat nak pergi interbiyu nak jadi sekereteri sebijik syarikat..
tapi bile dah masok bilik interbiyu si peng interbiyu tu tengok pakaian ijat macam tak kena konsep
dengan rambut nye berinai bagai..janggut nye di layer sakan..
hati si peng interbitu tu mule memberontak dek wujudnye insan yang memang tak reti nak berpakain sopan seperti ijat..
ader ati nak datang interbiyu jugak..
namun oleh kerana dek tanggungjawab dan amanah yang wajib ditunaikan..
si peng interbiyu ni haruslah mencube kegeligaan otak si ijat ni dengan soalan-soalan cepuk cemas yang bakal ditanye..
disangka si ijat merupekan seorang yang biol kerna berpakaian dan berupa paras sedemikian rupe..
mudahnye beliau memfirasatkan andaian berdasarkan rupe luaran..

si peng interbiyu mulebertanyekan solan diluar jangkaan si ijat..
"jika anda boleh membuat satu ceriter ringkas berdasarkan perkataan yang diberi..make awak berpeluang cerah untuk mendapat kerja ini...
perkatannye ialah..Green..pink..yellow..blue..white..purple
black..
sile reka satu cerite ringkas menggunekan perkataan tersebut"

si ijat mule tersngeyh sengeyh menampakkan giginye yang sedia jongang..
kemudian si ijat bersuare keras..memulekan bicare melontarkan cerite kepade yang bertanye..
""I hear the phone GREEN, GREEN... GREEN..., then I go and PINK up the phone, I say YELLOW...BLUE's that? WHITE did you say? Aiya...! wrong number la... Don't PURPLEy disturb people and don't call BLACK, ok? Thank you."
si peng interbiyu sudah berbuih mulut dek sangkaan awalnye yang meleset..

p/s
*green..kring2
pink..pick
yellow..hellow
blue..who's
white..what
purpley..purposely
black..back





bukan sekadar omongan kosong

15 comments:

yad'z said...

bagus bi kau meon... cam gampangg.. hahaha

Cik Eliza said...

hahahaha!

terbaik !

hahahahaha!

Anisa Hang Tuah said...

PINK up the phone
ngahahaha

manyak pelaats

epadzz zainal said...

ok..ijat buleh bukok tusen bahasa inggeris..
haha

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

ijatt bijakk. boleh ajar fifiey bhasa sms omputohh ah kalau mcmtu kan? haha

kechixx said...

kelakar;)

A.s.t.i.n.a said...

wkaka .. sempt gelak jer Ji.

TiKa LEh said...

hahah..bijak ni..kreatif..haha

amirah said...

ok apa.kreatif

Miss Yaty said...

eh tukar nama jadi azizi ke jiji? ;)

d_LA said...

dah rezeki ijat tuk dpt keje tuh..hehe

Afikah Aziz said...

ahaks....ijat yg klakar ;p

aDieyZa said...

gelak2 aku baca entry ko ni.. nasib baik x tersedak time bfast ni tau..

kiera'sakura said...

hahaha.. kreatif tahap cekodok tol ko nie

[̲̲̅̅l̲̲̅̅y̲̲̅̅e̲̲̅̅a̲̲̅̅h̲̲̅̅] said...

hahaa. ini siyes lawak.
saye copy ayat dia tu ekh. macam best. hahaa.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved