sms ke mms

semalam balik je mengajo kelas tambahan kat sekolah..
aku bukak Tv terlayan citer mister mama..
pasal cinta monyet..pas tu budak tu terkantoi sms dengan mak die..
mak die pon terus jer bising tak tentu arah ngan budak tu.
umi aku salu jugak kot dok usha henphone aku..
dok usha sms aku..mms aku..tapi die tak bising pon..die lagi naek heran ader le..
kot ye pon anak terune die takder langsong mesej jiwang bagai dalan inbox..dalam my folder ke..
umiku..anakmu ini dari dulu sampai sekrang camni je la gamaknye yek..
takder2..aku kalo mesej2 mesti aku delete je mesej2 tu..melaenkan mesej yang mengenakan orang..
macam.. cube isi tempat kosong ni dengan ya atau tak..
____aku busuk
cube la korang isi...tengok ape haselnye..
takpon mesej2 yang penting..macam korang hantor pasword fesbuk korang ke..
takpon hantor no pin bank korang ke..kompom aku simpan..
pas tu pulak umi aku salu dok usha kat dalam gallery aku..kot2 ade gambar awek2 ke..clips2 yang hot2 ke..takder maknenye..nak hot2 lepas kawen le..baru serpesais..
tapi hari tu terkantoi jugak ader gambar si epah dengan tie..
gambor sambut bessdey deorang..
mau menjawab aku dengan umi aku..

ummi korang tak usha ke enphone korang..
ke memang korang simapn kejap2 enphone tu..
siap pagar dengan ayat kursi lagi kot..
kalo aku..enphone aku enphone family aku le..
hartamu hartaku jua..
kreditku selalu tak ade..

p/s
pehal tak ley nak terjah blog yuyu semalam ek..die pon jadi cam aku jugak ke..kena prank nga gugel..




bukan sekadar omongan kosong

20 comments:

A.s.t.i.n.a said...

whahaha anak umie nii.. adoi sebab tulah ade byk masa hapdet blog.. tunggulah satu saat nanti dpt awek jiwang...

padlie said...

ok la tu.. ada orang yang "mangambil berat" hal jiji.. hehehe

Henpo aku kalau bia atas meja pun, xde saper minat pegang.. kalau smatpon, aku buh password siap2.. ramai peminat huhu

yoi said...

ibunda xpenah nk check fon. =.=
teringin gak nk kne check. hehe

Afikah Aziz said...

ummi ika xpnh nk check sbb die sndr xreti nk guna hihi...bgus gk kn klu salu kne check cm2 lalala~~ ;p

Zana Adieyza said...

be4 kahwin dulu, mak aku x pernah check hp aku tp suka check wallet aku.. habis semua resit ATM dia tgk, then mula soal selidik aku beli apa kuar duit byk2..

tp skrg aku suka check hp anak buah aku.. sbb akk aku naik risau tgk mamat2 sek slumber ngurat anak buah aku depan akk aku..

Ummu~Ishak said...

henponku adalah hak mutlak daku sekarang, muehehe

NurLailatul said...

mmg tak perbah lah mak aku nak usha henset aku...

Fariehan Ibrahim said...

wahhh! ank umi larrr, suwet nyeh! XD
aku enpon pom slalu lupa ltak ktne, main lepar jerk.
hueh3x

Unknown said...

mak aku xreti bukak hp pelik2..haha

Anis Akhir said...

tok aku yg teringin nak tgk apa yg ada dlm hdset aku...

ada sekali tu, tok aku ckp 'takdak ka pic kwn? tok nk tgk...'

aku jwb 'kwn ramai..tok nk tgk yg mana?'

tok aku jwb' 'kwn istimewa la..'

aku pon tunjuk la kat tok aku..hehe

amirah said...

mak aku tak tgok la pulak, bapak aku jauh skali la..
aku pon jenis delete msj inbox biar kosong.

Ina said...

kiter dulu takde enpone la jiji..dulu enpone mahai.handpone gedabak cam botol oren 1.5Liter...skang budak sekolah pun pakai..BLOG INA NAZIR

NuRuLiZzATi kHaLiD said...

mak saya dah tak check dah sekarang...sebab saya dah besar dan dy percaya pd kita...hikhik!!alhamdulillah~

ch!natsu said...

rsnya skali pun mak aku xprnh jenguk hp aku tuh.. sobs~

liyana said...

baiknye anak mak...
my mum x prnah check pun..
sbb alway share smue yg blau ngn mak
maybe die percaye kt anak die yg baik ni..hihi

Dzu Aamal said...

haha . anak mak toi .. :)

AnakPakZohar said...

sama bro E.D.Y... mak aku tau pegang henphone mahal jek.. 3310 aku tuhh.. handphone murah htc aku die tak pandang... hahah

niesz said...

hp kalau kt uma mmg main letak2 je..mls nk pegang...hehe

Lyeah said...

dulu2 selalu gak kene spotcheck enpon dengan mak. hahaa. pastu letak unlock code. ngeh3. pasal takmo mak amik phone number mmb2, buat pasang spy. =,.=' hayya.

kechixx said...

enset aku selalu duk merata tmpt..haha..kekadang melilau lilau carik..pakai phone umah buat miskol..terpaksa lah satu family tolong carikkan..haha..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved