jelingan si ayah

dok tengah maen cubit cubit sepupu sepapat pompuan aku..
tetibe ayah menjeling tajam..
jelingan yang penuh amaran dan jugak amarah..
mungkin si ayah takut anak terunenye terbatal wudhuk kerna bersentuhan dengan bukan muhrimnye..
namon apekehal aku dok maen cubit cubitan dengan sepupu aku..
almaklum la..kepale hotak mase tu belom pandai tentang membezakan yang muhrim dan bukan muhrim..
bebudak lagi pon...
tapi bie jer terpandang jelingan sang pahlawan melayu dahulu dari sang ayah..
aku terus jer mengendurkan diri..
laju2 aku memperbaharui wudhuk..pas tu pakai ketayap lembik...

kate seorang ustaz dalam ceramahnye..
"takyah pasan nak jadi ayah le kalo si anak boley wat pandangan kerek jer bile ayah tu menjeling penuh amarah..tak layak jadi ayah lagi kot"
yer ke cam tu..ehehe..





bukan sekadar omongan kosong

16 comments:

ɳυɾҽȥȥαƚყ ʝαʅαʅυԃιɳ said...

pesanan ustaz tuh maksudnya xleh jd ayah la?

x paham laa. hehehe

Adzriel AB said...

ooo... suka cubit2 ekk...

anak pun tak respek, ayah kena tunjuk contoh yg baik le..

besar tanggungjawab sbg ayah ni.

Amira Naddia said...

"budak" lg??
ko budak ke? da mcm bapak org je

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

ha..kan dah kena jeling..hihi.main cubit2 eh???

Ummu~Ishak said...

anak tu kerek atau idak hasil didikan ayahnye gak

*mana tumpahnya neslo kalau tak ke dalam mug

Arm_mj said...

jelingn ayah mmg menakotkan..rindu ayah huhu

sissyira said...

salam


erkk...kereknya dia.anak sapo nih? huhu

PUCCAnis said...

ye doh kate ustaz ho...

echah mashuri said...

hahah..tebeng duk cuit cerapik lagi gak paka bereh lalu ah.HAAHAH

Gimi said...

Hehe...klu besar tu buat dono je ayah jeling, memang nak kena le tu

~naddy~ said...

org 'lama' jd ayah lain dr org 'baru' jd ayah. dulu ayah jeling, terasa sampai lubuk hati. takyah nk jerkah2, anak tu nnti fhm. ayah zmn moden ni, nk tegur takleh pakai bahasa jeling segala, anak tu xkan fhm punya.kna diplomasi, ckp elok2,klu tak,anak nnti lari dr umah. hehe!~

yad'z said...

ayah aku pon suke jeling bile aku agak melampau bergaul dengan sepupu jantan.. hahahah... pastu terpakse berpura2 yang aku happy giler gi main masak2.. hehheheh.. padahal takot ngan ayah.. hahaha.

aLya said...

ishh..budak2 zaman skunk kurang makan saman n ngan bapak sdirik pon tak bape nk respect..cmne tu?huhu

kiera'sakura said...

mmg pesyen 'ayah' mmg kene garang erk? aku pown klu ayh aku call mule la aku pk pe bnde yg aku dh wat silap nie... huhuhu

KatekateKite said...

camne ek?? budak zaman sekarang nih lain macam, suke melawan, kite jeling, die jegil! kite marah, die maki! kite cubit, die jerit! kite tampar, die tendang! kite siram air, mungkin die siram asid!

fikir fikir kan lah, zaman dah banyak berubah. T.T

*suke dengan ajaran dan tindakan mak ayah mengajar kite dalam proses mengenal dunia sampai sekarang kot! selagi belum dilepaskan tanggungjawab tu kepada bakal suami.
-----------------------------------

Terbaru! | JOM tengok VIDEO singe gatal + miang! =D

KUREKURE COMEL said...

hahaha....mina time kecik2 cmtu gk...siap apak bwk rotan...tp mcm biasalah main lari2...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved