kala pagi itu

k

mari kite membace cerite ye murid-murid

Pagi itu pagi minggu. Cuaca cukup sejuk sehingga mencapai takat suhu beku. Sebab itu saya tidak mandi pagi sebab air kolah jadi air batu dan air paip tidak mahu keluar sebab beku di dalam batang paip. Pagi itu saya bersarapan dengan keluarga di dalam unggun api kerana tidak tahan sejuk. Selepas itu emak saya mengajak saya menemaninya ke pasar. Tetapi saya tidak mahu.

Selepas emak menikam perut saya berkali-kali dengan garfu barulah saya bersetuju untuk mengikutnya. Kami berjalan sejauh 120 kilometer kerana pasar itu letaknya 128 kilometer dari rumah. Lagi 8 kilometer nak sampai pasar saya ternampak sebuah lori kontena meluru dengan laju dari arah belakang.

Dia melanggar emak saya. Emak saya tercampak ke dalam gaung. Dia menjerit "Adoi!". Lepas itu emak saya bangkit kembali dan mengejar lori tersebut. Saya pun turut berlari di belakang emak saya kerana takut emak saya melanggar lori itu pula. Pemandu lori itu nampak kami mengejarnya. Dia pun memecut lebih laju iaitu sama dengan kelajuan cahaya. Kami pula terpaksa mengejar dengan lebih laju iaitu sama dengan dua kali ganda kelajuan cahaya. Emak saya dapat menerajang tayar depan lori itu. Lori itu terbabas dan melanggar pembahagi jalan lalu bertembung dengan sebuah feri. Feri itu terbelah dua.

to be kontiniud….ke ade sape2 yang nak kontiniudkan…

 

p/s:

kalo aku tak reply komen korang kat bawah ni..bukan aku sombong ni weyh.macam yang telah dperkotak katikkan semalam la..line menciput cedut cengang cetol caku cengan cie..




bukan sekadar omongan kosong

7 comments:

liyana said...

dh penagh bace citer ni..
agk lawak..tp x igt dh endingnye

Tinta Emas said...

pernah baca gak dlm fb...tapi x ambik kisah sgt..sbb merapu2...sorry..bukan sy kata anda yea..

Hanis MY said...

Ji kawe donlot doh tp tok reti guno... tulisey tu rano? nati jadi supo hak kito set daley blog ko jd supo tulis dale live tu? baso darat hehe...

AnakPakZohar said...

sebokkk jek ko meon nak letak gambo memanah... pentiruuu..... huhu

Eliza Sulaiman said...

saya mati terkejut.

sekian.

;p

A.s.t.i.n.a said...

tetttt cete lain Ji.. yang ni dah ade kuar mail bagai..

lady-D said...

ini karangan budak skolah kan..aku pnh baca mmg seram dan ganas gile babeng!hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved