kate atok

DSC00062

spupu sepapat aku balik kampong sempena gong xi pat chai kali ni…mungkin sebab cuti panjang kot..hari raye senirik takder la pulak deorang nak balik kampong..naek heran aku ni pon..tapi takpe la sekurang kurangnye setaon sekali dapat jugak tengok bulu kaki deorang..

alang alang deorang balik umi aku pon macam biase la..ade2 la nak buat makan2 spesel sikit..maklom le hepi kot anak sedare balik..dah tu pulak ade la sorang sepupu aku ni menggatal aank tekak nak minum aer kelapa mude bergetah..sekali atok aku suh aku panjat pokok kelape tu..aku ape lagi..memang dah menjadi kebiasaan dah tu..lagikan batang pinang aku jejaki ini kan pulak batang kelapa..

punyer la nak tunjuk hero..panjat punye panjat tak sampai separuh aku dah mule mengah..tetibe krappppp….pulak dah…sekali atok aku ngn sepupu sepapat aku terngange kat bawah sane..hadoi macam mane pulak boley terkoyak seluar aku..naseb pakai bokser..atok aku suh aku turun..memang tu le yang aku nak..dah memang dirancang dari awal..saje je aku pakai seluar yang dah nak koyak..*kaver la konon

last2 atok jugak yang panjat..yang sepupu aku asyik dok gelakkan aku..takper2 ader ubi aku makan..atok aku punye la expert kot panjat pokok kelape tu..cepat tol sampai ke puncak..

atok aku bawak turun kelape ade la dalam sepuluh bijik kot..aku ape lagi..cepat arahkan sepupu aku memarangkan kelape2 tersebut..dah ko nak minum sangat pandai2 le buat..muke kezen aku dah pucat semacam..dahi dah mule berkerut..last2 die pon cakap..

“aku mane reti long..aku pegang parang pon dah kecut perut..ni kan pulak nak memarang kelape..”

ahaha aku suke dan gelak dengan penuh kedurjanaan…sekali ngan atok pon gelak jugak.

atok kate”takyah jadi jantan le kalo nak kopek kelape pon tak pandai”hambek ko wahai kezen2 ku..tu la suke sangat dok senyum durjane kat aku..




bukan sekadar omongan kosong

13 comments:

tura hepy said...

anda telah di tag :))

tura hepy said...

anda telah di tag :))

Anisa Hang Tuah said...

rindunya kat atok kite
;(

Syakir Rahman said...

pergh...dua2 durjana...hahaha

anamizu said...

”takyah jadi jantan le kalo nak kopek kelape pon tak pandai” <---suke part nih!!! hak3

recent post : |sape HAQ???|

TunTeja said...

hahaha.tak bley blah la tu nak cover cenggitu sekali kan alasan :p

tak bek ar gelakkan dengan penuh kedurjanaan!! HAHA.

A.s.t.i.n.a said...

ensem lak abang tu kan Cu...herher

NOOR FATIN said...

haha! belajar2! XD

Anis Akhir said...

hahaha...lawak la..itu la jgn kata kt org kan? nti kita plk yg kena..

Hanis MY said...

bakpo pulok nk tengok bulu betis haha.. lawok la...wah2 kaver baik punyaa.. terror tok demo kuat lg deh.. apapun selamat berenjoy cuti2 ni...

ch!natsu said...

tbe2 rindu lak nak blk kmpg.. hurm~

Azie Azra said...

um.saje wat aku rindu kt tok kat rumah.saje jeee !!!

chiLleD...!! said...

dh lma xminum air kelapa mude..asyik tgok buah jer..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved