menghayati sirah nabawiyyah..entry kesah benar..eheh

ijat termenung jauh di bawah pondok pada waktu pagi yang nyaman
aku terpikir pikir..demam lagi ke budak tu??dah naek boring aku ni pon..
takder bebudak yang nak kacau aku..
aku mendekat ijat..

"hoit sinchan..dah sehat wal 'apiat ke???"
ijat mengangguk lemah..muke maseh lagi mendongak memandang ke kaki langit..
"pehal awak dok kat sini lagi ni ijat..kan ke hari ni kena gotong royong..awak pon dah sehat kan..pergi la wat pe2 yang patot"

ijat berpaling
"cikguku yang berbahagia..sekarang ni saya tengah buat ape yang patot untuk diri saye dan jugak umat sejagat"
"hape yang ko buatnye ijat??..member2 ko dok tengah bertungkus lumus bermandikan peluh kejantanan bergotong royong saling bantu membantu.. ko boleh buat dek je dok kat sini"

"sempena hari kelahiran rasul tercinta.nabi teragung..insan pemberi syafa'at seluruh insan..saya tengah menghayati sejarah perjuangan baginda di sini cikgu..bukannye saye sesaje taknak bergotong royong."

lekukkkkk..hambik ko ijat..sembuh demam je berbalik kepade perangai asal..hape sambil gotong royong ko takley nak mengahayati ke sejarah rentetan hidup nabi..
ini adalah ijat yang baru je kena lekukk




bukan sekadar omongan kosong

15 comments:

A.s.t.i.n.a said...

ade jer pencemaran tajuk ujung tu... ishh

Anisa Hang Tuah said...

gengster cikgu ijat nak melekuk2
hehehe

padlie said...

kesian ejat. mesti ada lekuk kat kepala dia.. asyik dilekuk cikgu je..

Cik Eliza said...

ehhehehe..

demam lg kot budak tuuu..

;p

Hanis MY said...

Siye ko ijat keno lekutss hehe...

C I K . F Y Z A said...

cikgu yg amat pnyayang..
jd cikgu sy boley tak :)

hiro said...

ozil melawat anak kecil?

hiro said...

ozil melawat anak kecil?

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

alahaii, identiti ijatt msih tersorok sbb tak nmpak mukaa penuhh..
haha..
pandai je ijat menjwab,,,, ckgu dia tak ajar jwb mcmtu kannn? haha

yad'z said...

weyhh... asal ko lekuk ijat.. meon kejamm... ijat, jangan kawan cikgu meon.. huu~~

Magrib said...

itu la pasal beb.. sejak akhir2 nie, gua bz pulak... haddoi...

niesz said...

hehe..garang nye cikgu..takut2..

jom bc cni:sabtu+ahad+isnin

~eZmALiZa~ said...

alahai ijattt....hahahhaa... :D

yad'z said...

memang arh aku sayang ko.. ko jek tak sayang aku.. hahahha.. wakakka.. statement!.. sengal lah ko.. penat jek aku puji ko melambung2..hoho...

* eh, bukan ko minat aku ke.. ngeh3x.,.,

Khairul Atikah @ Cik Yuki said...

hihihi suka lah ngn cikgu n ijat ni..ad je cerita dorg berdua !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved