panadol

pagi tadi ijat datang ke office sekolah..mintak ubat dan penawar.. aer semayang ajat . aer yassin..nak buat penawar  demam katenye..pas tu siap mintak MC lagik..hape ko ingat ni hospital kerajaan ke ijat??
demam kot budak ni..muke sememek semacam jer..idong dah merah..
telinge dah panas..mate kuyu..aer liur berjebak..
demam lepas pekena bee hun sup kedai mak piah semalam ke..
ke sebab kena belanje aku makan ek??selaku seorang guru  yang menyayangi ijat..merangkap guru kelas beliau..aku mencari ubat kebiasannye..panadol tapi yang spesel sikit..aku kasi ko panadol aktif+fast..

"dah alang2 ko demam ijat meh aku belanje ko pekena neslo panas kat kantin..."
ijat mengangguk lemah je..prihatin pulak aku tengok budak ni..

mak senah pon anto air ke meja kitorang..
tetibe jer ijat tarok panadol tu dalam air..
"pehal awak tarok panadol dalam aer??
saye takot nak telan besar2 ubat cikgu..biar die cair sikit kena air panas..."
mak senah terpana...




bukan sekadar omongan kosong

13 comments:

ch!natsu said...

pndai ank murid ko..

Cik Eliza said...

hahaha.

kesian.

pening kepala di layan budak sorang uw.

Ummu~Ishak said...

sengal cam cikgu die
haha ;p

padlie said...

tolong kenalkan aku ngan ijat ni..

aku nk amik dia jd staff aku bila dia abis blajar nanti..

idea dia sungguh inovatif :)

Anisa Hang Tuah said...

get well soon (:

cikgu tamau garang2

efa said...

moga dya sihat...bijak budak tu =)

aDieyZa said...

budak sekarang ni mmg ada jer jawapannya.. nak marah pun x jadi marah sbb kelakar..

alien said...

keh3
misti dia fail bezakan panadol solible ngn panadol biase

y u y u Z u l a i k h a said...

pehhhh! ustaz prihatin... heheheh.. ^^

d_LA said...

ijat, meh jd adik angkat akak dla meh..

kiera'sakura said...

hahahaha... aku blh tiru prangai si ijat nie lah... hihihi

akU GaDis said...

aku dulu lg dasat ^^
hancurkan penadol lam air,pastu taruk gula,, hehe

Hanis MY said...

bakpo la comel berdoas ijat tu..naka la haha...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved