pompuan lagi cepat nampak tua..

 
 
 
yer ke tak??jawab wahai kaum wanita sekaliyan..yang mane betol betol kaum wanita la..
yang mane ade rase kekeliruan berlaku pada diri mereka..
takyah menggatal nak jawab..
tapi bile je aku dok bincang ngan sorang kakak misi yang datang mencucuk bebudak kat sekolah aku pasal ni..memang die jawab dengan penuh yakin..
memang ya...tapi...
ade tapi tu..
kalo pompuan tu ghety jage diri..die akan lagi nampak hot dari yang dah berusia...
tetibe kakak misi sebelah menjampuk perbualan kitorang..
"kekadang pompuan ni nampak lagi cepat tua sebab suami deorang jugak"
macam contoh..
adek kan tau kalo kite dok tengah makan..makan tu kena pelan2..kunyah tu bio sampai hancor..baru le makanan tu mudah dihadam..kite pon tak mudah nak gemok..
tetapi kesian kat kaum ibu,terpaksa makan laju2, telan terus tak sempat menyempat nak kunyah ksebab nak pujuk anak yang dok nanges Tapi si suami.. layan jer sambung makan, sambil buat2 pekak So, wanita pun mudah jadi gemuk sebab makanan tak sempat nak hadam betul2.bile daah gemuk nampak lebih berusia..

pompuan juga mudah gemuk kerna sifat mereka yang tidak suka membazir. Makanan yang tak habis dimakan oleh anaknya, maka dialah yg tolong menghabiskannya pulak. Sayang katanya... takut membazir. Membazir tu kan amalan syaitan. Si suami pulak dengan riaknya mengatakan "kau ni kuat betul makan!"

Bila anak menangis tengah malam nak minum susu, bapaknya akan tido bermati matian. kalau yang dengar pun buat2 tido lena sbb malas nak bangun, malas nak ganggu tido nya. wanita lah yang dalam semalaman, berapa puluh kali terpaksa bangun membuat susu utk anak. Bila tak cukup tido, mulalah muka nampak letih dan cepat nampak tua. Kedut2 pun mula wujud. Masa tu guna Total Effect ker, aper ker... xkan nak hilangnya. Petua utk cantik kan ada dua yang penting, minum air banyak & membuta SECUKUPNYA.
 
 
Dan bagi wanita yang berkerjaya amcam kitorang,dahlah penat bekerja utk membantu menambah pendapatan keluarga, bila balik rumah, semuanya dialah yang kena uruskan. Dengan perangai anak2, perangai bapaknya... nak itu, nak ini.. So, wanita pun membebel, marah2... dan bila marah2, banyak leter, so cepatlah jadi tua..

"hamboi akak misi..sesi luahan perasaan kek hape ni??..kire nak salahkan kitorang kaum lelaki la ni ek..
tak sume macam tu kak misi oit..setengah je kot..dah fitrah, lelaki dan perempuan saling melengkapi, kalau salah sorang ada kekurangan kenalah bekerjasama dan tolong menolong, itulah kesempurnaan rumahtangga."
 
"adek dah kawen ke..cakap macam dah kawen je"
"belom"
aku blah dari situ dengan menggelabahnye..






bukan sekadar omongan kosong

25 comments:

A.s.t.i.n.a said...

adek tu memang tauuuu takottttt...

M a W a D D a H said...

hi...:)

pompuan nampak tua sebab pompuan cepat matang berbanding laki...yer la kot...

tapi betul la kate akak tue...sesi luahan perasan akak tu kat kamu...hihihi

MAKCEK bukan NENEK said...

eh eh nak sokong akak misi !!!
haha tapi ye lah tak semua laki sama kan .tapi tulah kan nanti eh tersama plak .kehkeh

*kena saling bantu membantu lah kalao tak nak 2 2 cepat tua dan mati akibat stress . hehex

aNnE said...

lelaki memang..semua benda nak pempuan buat..lalala~haha

[̲̲̅̅l̲̲̅̅y̲̲̅̅e̲̲̅̅a̲̲̅̅h̲̲̅̅] said...

hahaa. tau takut adek tu kan? tapi betul gak ape akak tu kate.

yad'z said...

meon tak gituu... meon sayang bini.. hahahha..
betull akak misi.. sokong gilerr.. aka misi benti keje jelah,. jadik puteri umno ke, menteri wanita dan masyarakat ke.. layak bebenorrr..

Cikgu CTE said...

berbelas2 tahun saya dah kawin...rasanya betullah ceta tu...

tapi cikgu lelaki kat sekolah sya memang ada bapa mithali...ada sifat2 keibu dan bapaan...

La Jieja said...

bukan tua la..matang je~ ehe... :P
lelaki tua KAT PEROT~ hahahhaha
lalallalal...:P

jemput singgah :
http://itsonlyword-miszjie89.blogspot.com/

echah mashuri said...

HAAhah..betul2 gpe hok misi tuh oyk!sokonggggggg.


eh.adik dah khawinn ke?


err..


tinggalkn kotak komen dgn gelabahnyaa~~~

KatekateKite said...

betol ape kak misi tu cakap...
tapi bersyukur sangat kat pompuan yg dpt suami memahami kan?
tolong masak, tolong basuh kain, sidai kain, jaga anak... yelah, bukan perlu wat selalu pon, tolong bile diperlukan pon dah memadai.....

*harap2 bakal suami kite camtu lah nanti...

Anis Akhir said...

lelaki dan perempuan diciptakan utk berpasangan... saling melengkapi...

dalam rumahtangga mmg penting bertolak ansur...:)

ɳυɾҽȥȥαƚყ ʝαʅαʅυԃιɳ said...

selaku perempuan yang belom kawen.

no komen. haha

tapi setuju jerr. hahahaha

NuRuLiZzATi kHaLiD said...

wajib kawen ni..keh3

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

ramai org ckp cam tu..sis nmpk tua sgt tak?nov ni masuk 30 tahun..anak dah 4..huk3?

Ina said...

betul..betul.

puteri ain said...

haha...ada betul gak apa yang kakak misi tu cakap...
tapi tah la..memang ada yang cakap perempuan lagi cepat nampak tua dari lelaki..so jangan kawen dengan lelaki yang lagi muda dari anda..hahaha

Woofer Storm said...

msing2 ada kelbhn dan kkrgn,btul tu..sling melengkapi.hehee

cool disini^^

aLieF si Muncung ManiS said...

betul tu.mak alief kadang2 trpaksa makan makann alief kalau alief tak abiskan mknn tu...sanggup gak dia telan..huhu..

kenapa bro tak jawab soalan misi tu..ckp je bro ni dah kawin..ckp yg bro ni dah kawin 4..mesti trbeliak mata diaorang..hahaha

sissyira said...

salam

suka dikatakan matang bukan tua melebihi usia sebenar =)

Applepinkcomeyy said...

aku dah 18, but still nampak macam 8 tahun lagi.. huahua..

MerLe said...
This comment has been removed by the author.
MerLe said...

bukan tua tapi matang..
tapi sy tetap nmpk muda wlaupun si dia lg muda..hehe~

deeya said...

setuju ckp akak misi tuh tp ta sume lelaki macam tuh ..

KUREKURE COMEL said...

sbb tu la mina kawen dgn laki lbh tue...hehehe...


laki lg tue..lg memahami.....kuikuikui

TunTeja said...

heheehe.sebab tu lah pempuan kalo bley carik yang jauh lebih tua.tp jgn la sampai yang dah leh label as atok plak kan.hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved