adat kehidupan

dah adat kehidupan..disulami macam2 perasaan..terkadang gembira sampai terkentut..terkadang murung kesedihan..terkadang diselubungi misteri..dan macam2 lagi la perasaan yang ade..tapi tu la perisa kehidupan sebenarnye..hidop takkan nak salunye hepi..yer tak…idop kalo ade satu rase je memang tak bes gak…

ade beberape sahabat blogger tanye aku…pehal entry2 aku hepi je manjang..takder entry2 sedih..pilu2..asyik2 entry geli2..meh aku nak cite korang citer sedih aku ini hari…aku pon ade gak kekadang sedih bile time PMS memang emosi terganggu…

prolog

terase dingin si pagi sampai ke tulang sulbi…tetibe tersedor dari lamunan tinggi..terdengar nada deringan yang memang tak diundangi…

tengok skrin henpon aku..naek name.”sang pengetua”

pengketua:elow2..salam sejahtera..cikgu jiji ke tu…

gg:ha’ah nape ek telepon saye pepagi ni???

pengketua:haisy wat2 tanye plak..dah tak  ingat ke…

gg:tak ingat apenye pulak..takder janji pe2 kan..

pengketua: tak nak datang sekolah ke..matahari dah naek dah ni..ke dah taknak keje dah???

gg:ye ke..ini hari ape ek..ahad kan..h’ah la sekolah dah bukak ini hari kan…oooo…jap2 saye dok uruskan adik2 ni..(tetibe alasan tu terkeluar dari madah bicara) maklum la umi kursus..nanti saye sampai..

lepas tu tetibe rase cam sedih..aku dah kelentong pengketua aku..dah tu pulak memang tercemar le rekod kehadiran aku tahon ni…hadoi….camne aku boleh tak ingat hari ni dah start sekolah..boleh pulak aku tak tersengaje membute samapi tak hengat dunie…

p/s:entry ni leh termasok dalam citer sedih ke tak ek????




bukan sekadar omongan kosong

20 comments:

d_LA said...

aku x gi keje gak arini..nape aku rilek je ni..haha...

giler sedih cite ko ni ji, rasa nak hantuk pale kat tiang gol

Anisa Hang Tuah said...

ahad yg tidak bercuti
kesian
:|

Cik Eliza said...

erkkk!

sedih ke?


hahha

Nurul Afifah said...

haha..pdn muka..kena g skolah..
~bru sedih~

Miss Ran said...

sedih sebab pengetue tepon..malu..haha

rekod buruk

vampire's lovex said...

habes ar kau,tak dapat ar rekod ckgu cemerlang tahun nih..harharhar....

Epal Hirata said...

haha..sy tgah sodap2 lg melepak xg kelas..sbb hrni hr ahad...hehehe..jgn wat lupa2 slalu gitu,kn banned ngn pngetua nt..heheheh

::p0t pEt iLa:: said...

hahaha..kita serupa..ahad tidak boleh berehat ;(

Cik Akma said...

hahaha cikgu bgn lwt sbb blogwalking kot heee~

echah mashuri said...

ish mu ni ji..pengetua lok kena tepon.apo la.

ieka darlink said...

ahaha. baru aku ingat kelantan start skola hari ahad. serius memula aku blurr.

putri noor syamimi said...

ahahaha~
aiyoo..ari ahad kena g sekolah..sian~

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

kesian. ahad balik kampung best...
esok mintak cuti sebulan

Wafiy Suzly said...

pengetua tepon itu perlu,kakaka

KUREKURE COMEL said...

itu entry kantoi nme nya....hahaha...


ehhh...sedih ke...ok....so sad...
hihihi....

Princess Nur said...

yolo ko tok ingat ni? konpius knur..haha!

CIK TOM said...

hahah...ye2 je xingt arini dah buka sekolah...

Afikah Aziz said...

haihhh men kelentong org lak die hihi

kiera'sakura said...

hahahah.. sengal,,,,

gadis kepastian said...

haha dalam entry 2 ko jew y sedih..p org len geli2 gelak....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved