BUJANG....

 
 
 
 
bace komen2 korang membuatkan aku tergelak geli2...
ade yang cakap aku dah sampai seru nak kawen le..
ade yang cakap aku wajib kawen le..
sape nak jadi menantu umi aku..cer cakap terang2...
malam ni aku nak kasi panton orang bujang sikit..
 sape berani meh lawan panton..
 
(panton ni sebanrnye member aku nak masokkan dalam majalah sekolah..tapi sebelom tu bior aku masokkan dalam blog aku dulu)
dua tiga kucing berlari,
mana nak sama si kucing belang;
dua tiga awekku dah lari,
macam mana aku tak bengang.

buah cempedak kat luar pagar,
ambil galah pegi le jolokkan;
semua ingat aku ni playboy tegar,
padahal nak kahwin pun harap mama carikan.

pulau pandan jauh ke tengah,
gunung daik bercabang tiga;
muka member macam muka pecah rumah,
tapi cemana dia boleh berawek tiga.

sorong papan tarik papan,
buah keranji dalam perahu;
suruh berteman kita berteman,
ajak kahwin si dia tak mahu.

jika kail panjang sejengkal,
jangan lautan hendak diduga;
duit dalam bank tak pernahnya kekal,
mak bapak si dia pulak dok tekan harga.

kalau padi katakan padi,
tidak saya bertampi-tampi;
nak cari bakal bini tak pernah menjadi,
terfikir jugak nak pakai jampi.
 
 
tetibe rase cam makan lada..
pedas terase memang tak tertahan..
jodoh itu pasti ada..
itu sudah ketentuan tuhan...
 
 
makluam penting ye..penton ni aku ambik dari member aku..
bukan aku yang buat..
jadi takyah cakap aku wajib kawen ke ape ke...
tapi korang kompom akan cakap camtu je jugak..




bukan sekadar omongan kosong

31 comments:

Arm_mj said...

kalau sapi katakan sapi
x perli tipu itu bebiri
nak cari bini nak pakai jampi
kelak merana tanggung sendiri

dating di hilir sungai linggi,
disengat pula ikan pari,
bila hantaran bapaknya tinggi,
jiji ajak kawin lari

cik arm itu org nya santun
x sangka aku pndai berpantun
=P

y u y u Z u l a i k h a said...

yuyu failed bab pantun -.-'

kechixx said...

best sangat pantonnya!;)

ɳυɾҽȥȥαƚყ ʝαʅαʅυԃιɳ said...

hahaha.

sedap2 panton nih.

aliarosli said...

nak balas nak balas

tunggu aku wat entri jap

alexa yussida said...

panton ni masuk dlm majalah skolah?habelah bdak2 gatai nak kawen..kekeke:P

jiji,aku lambat lagi ar nak kawen..aku tgu ko kawen dlu..hehe

HATYCIKNUURUL said...

hahahaha,..ko memang dh ptot kawen ni ji,series je aku tengok!,.wahaha,.

❤Myra Si Gula-Gula Hati ❤ said...

aku rase kan , ko boleh jadi cikgu sastera jugak laa..haha..:P

Adzriel AB said...

jgn risau, nanti adalah awek yg pinang anak teruna umi ni.. he..he

KUREKURE COMEL said...

hahaha...nk ckp jgk....


sudah bersedia tgu pinangan..hahaha..

aliarosli said...

nah gi bace


http://blueberrybun185.blogspot.com/2011/03/bujang-vs-kawen.html

azi nur said...

sememangnye aku dilahirkan untuk tidak layak mendeklamasi sajak, bersyair malam berpantun juge..jadi aku ngaku kalah...xbrann..hoho

jiha azli said...

well apepun, cikgu tetap comel :) tq for the tips k :)

sicomot-comel said...

jiji !!

aku nak jadi menantu umi kau boleh??

hahahhaa

name aku umi. kau panggil mak kau umi.
adeh,,karang dua2 cepat perasan..
hahaha

MiSzy DiaN said...

pandainya berpantun..
ni mcm dah smpai seru utk kawin laa kalu mcm ni... ahahaha

bedpet said...

dua tiga kucing berlari,
mana nak sama si kucing belang,
dua tiga dh tawar diri,
tp saya tetap nak abg jiji sorang.

hahahaha ;p

Miss Ran said...

alang-alang pergi ke kolam
singgah sebentar teratak biru
jangan ingat cinta tak dalam
belum jumpa belum tahu

malam hari makan ketupat
makan bersama kelapa muda
anda tak cari mana nak dapat
umur anda dah tak muda

cantik berseri burung helang
ingin ditangkap buat hiasan
jangan ditunggu kasihnya orang
kelak kita yang ketinggalan

=P bls jgn tak balas

vampire's lovex said...

hahahaa !!!! sedak pantunnnnn....


aku x reti balas pntun kakakka

Miss Yaty said...

hhaha..terer tol member tu wat pantun ni..menarik gak..kena wat hak cipta terpelihara kang de org copy paste..haha

yaty xsuh pun jiji cpt kawen..haha..kalo dah smpai seru kawen jgk kite semue yg bujang2 ni..hihi ;)

Ina said...

kawen ajelah jiji..takdak la ko merapu camni..haha..haa..

therosputih said...

tak lama lah tu, kawin le nanti...

Afikah Aziz said...

xtau nak balas pantun tu huhuhu....

SiS NaD said...

MBeR YaNG MSuKKaK Ke aTau iNCHiK JiJ YaNG NaK MSuKKaN? HeHe!~ NiCe PaNTuN!~ (^_____^)V

miszlullaby said...

bile dah kawen, ade baby,
kawen la dengan GADIS MAGHRIBI!

Hahahahaha~

echah mashuri said...

hahaha.....ngek la mu niiiii ji!sengalll molek

Encik Psychopath said...

kesunyian ke bang.




kikikiki.

liyana said...

siyes lawak pntun tu..
haha..smoga ketemu jodoh..

kiera'sakura said...

pantun blm blajo... aku blas pkai poem blh? hahaha...

mntk la umi ko crikn calon cpt....hehehe

MerLe said...

tgh blur baru lpas observe..xleh pk lg nk balas ngn pantun ape..len kli la..hehe

yad'z said...

ahhaha/.... tak kire.. aku nak jadik menantu umi gak!!

wath said...

hohoiii..kalau camni pantunnye..takyah le carik wakil time meminang nt. membe ko tu da leh tolong pantunkan.

sorong papan tarik papan
buah keranji dalam peti
hajat hendak memetik bunga di taman
sebagai teman untuk anak umi

wahahhaahhaahhahahahahahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved