cikgu pusat sumber

gua pergi ke sekolah lame gua..sesaje nak mengemabalikan memori lama..sambil jumpe balik cikgu2 yang pernah berjasa..yang pernah menabur janji kepade gua mase gua dibangku sekolah dulu...


gua dok berdiri terkontang kanting depan pejabat sekolah..sebab tak ramai yang kenal gua..maklom la gua dulu kan punye la berlemak..perut ngan dada gua tak selari kedudukannya..kekadang perut gua terkehadapan..tapi sekarang gua dah jadi seorang insan yang nipis lagi ramping..muke dah cengkong..itu pasal kot gua rase cikgu2 gua hanya tersnyum kelat je bile pandang gua..

tetibe ade sorang cikgu..memang gua cam sangat cikgu tu..kalopon wajahnye dah semakin dimamah usia.die la cikgu pusat sumber sepanjang zaman..sebelom gua masok sekolah tu lagi.sampai sekarang die masih lagi guru pusat sumber...die lalu depan gua..tetibe die terundur balik...gua rase ade terharu jugak.

cikgu:eh2..saye rase cam pernah tengok awak kat sekolah ni dulu...awak ni azahazuhari kan...

gua: yer cikgu..saye la tu..tapi tu nama bapak saya..name saye azizi...azizi cikgu..

dalam terharu gua tu..gua rase cam nak geletek2 je tapak kaki cikgu tu..dari mule2 gua masuk sekolah tu sampai kan sekarang ni..die still ingat nama bapak gua je..name gua memang die langsong tak ingat..gua rase macam gua dah cukup brutal dah mase sekolah dulu...


cikgu: ooo..yang ayah polis tu kan..azahazuhari...(still tak sebut name gua)

gua merupakan penolong ketua kelas..








bukan sekadar omongan kosong

26 comments:

d_LA said...

aku nk sebut nm ayah ko pun berbelit lidah..mmg nmpk rrr ayah ko ni sngguh berpengaruh..kem slm la kat beliau yer

yad'z said...

ahahaha... semarrrttt arr cikgu ko meon... nama ayah ko punye lah panjang die boleh ingat.. name ko yang ciput cenonet uh die tak ingat.. ahaha

C I K . F Y Z A said...

yg mana satu ye cikgu?? tak nampak perut pun Oo,??

KUREKURE COMEL said...

bagus cikgu tu....ntah2 cikgu tu cikgu ayah jiji kot....



cikgu tu terkompius la tu...hehehe...

Epal Hirata said...

sejuk mate tengok ko mase kecik2 jiji weyh..
hehhe..

farah wahedda said...

aku pon nak sebut name ayah ko gak lah azahazuhari amboii sedap nye..hehe ehh ayah ko polis ke?? same la kite yeep hehe

**::CIKNUURUL::** said...

ooo,.g mlwt skolh lame,.nsib ingt jln lg,.hehe,.ank pkcik azahazuwari ni,.ehh,btol ke weh?,.ank pak polisi rpenye,.hehe

Nisa' Pasir Gudang said...

sejuknye perut walaupun bukan aku yg ngandungkan ko jiji

❤Myra Si Gula-Gula Hati ❤ said...

nampaknya name bapak lagi glemer dari name anak...:pp

Izyan Masri said...

NAMA AYAH KO MEMANG TERBAIK.KALAU AKU JADI CIKGU KO PON AKU NAK INGAT NAMA AYAH KO JE.^^

Izyan Masri said...

NAMA AYAH KO MEMANG TERBAIK.KALAU AKU JADI CIKGU KO PON AKU NAK INGAT NAMA AYAH KO JE.^^

Miss Ran said...

bpk lagi best dr anak hehe

echah mashuri said...

amboi bergua gua dah.brutal neh.hehehhe...nama ayh ko lagi pnjg dr nama ko.heee

diana said...

apa sal nama bapak kamu lagi
menarik tertarik dari nama kamu??

puteri ain said...

style gilerr nama bapak..hehe

aliarosli said...

peh,berbelit lidah aku menyebut
name kaw punyelah simple taknak sebut

KatekateKite said...

tetibe jadik azahazuhari bin azizi! =p

hahaha.... nama bapak ko lg sedap disebut kot walaupon payah! =D

tu pasalla cek egu tu hingat! haha.
----------------------------------
Wahhh . . . . ---> Ubat Mujarab nih! =D
Owhhh . . . . ---> Die dah datang dah woi! =D

qasehraihan said...

wah...nama dia azizi azahazuhari upenye..penolong kelas upenyer..hehe

awk skolah tahfiz ke??
saya ada sorang anak murid yg baik smpai skang..
br ni dia dtg skolah..peluk2 saya sbb rindu sya katanya..cium tgn segala..cikgu lain tcengang...hakhak

dh jd doktor anak muridku tu..
saya salu marah dia dlu..

eh pmpuanla dia tu..haha

HEROICzero said...

hahaha. ok la. pengaruh bapa kamu lebih kuat nampak nya.

=)

untung2 dia masih ingat kamu kan.

gadis kepastian said...

hehe ok lagi nama ayah ko y dia ingat..aq nie semua pensyarah panggil syawaludin...mana ag sedih....=(

Afikah Aziz said...

ayah Jiji lg popular rupenye hihi...ok,Ika tau yg mane jiji dlm gmbr tu wlp nmpk lain sgt ng skg :p

Ainul Hayat said...

Siriyes aku memang susah sket nak sebut nama ayah ko..Berbelit2...tapi nama ayah ko sedap & unik...Nama ko lak cam nama klasmet aku dulu...Tapi aku ngan dia salu gaduh...Sedey T________T

intan.maisarah said...

anak bapak

MerLe said...

haha..kire ok la tu..ingt jgk..ritu jmpa cikgu sekolah dlu dia cma kte "eh,awak~ spe nama? x ingat dh" hOho~

Hansyirah Takezur said...

ko skola ma'had ke ji?
ma'ahad katne?
nama ayah ko sangat unik..:)

kechixx said...

comel nama bapak ko..kiuut..;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved