gua dapat kotak hitam....

pon2...pon2..hadoi..hon motor sape pulak la dok membingit kat depan umah gua...intai2 kat jendela dah takder dah plak..
okeh sambong membute balik..tetibe...
"along..oo along..along oit..ni ade kotak hitam ni..pak teh posmen antor..."
gua bangon sambil menggeli2kan tulang belakang gua..terase lengoh bagai sang tua yang dah berumur..gua terpikir kotak hitam???gua rase kalo geng2 pilot je yang selalu terbabit dengan kotak2 itam ni..tu pon kalo kapal terbang tu terhempas ke ape ke..memang benda tu la yang orang akan cari..tapi pehal tetibe pulak kotak tu boleh terdampar dalam dakapan gua ini hari..gua syak ini satu konspirasi nak menjatuhkan gua..

gua ambik bungkusan tu dengan penuh teliti kot2 kotan itam meletop.. gua tak rase nikmat kawen lagi ni....
gua bace alamat kat bungkusan tu..name awek terpapar katsitu..dari johor lak tu
gua terus luku kepale anak jiran gua yang hantor hadiah tu..sambil tanye die..
"pehal lu dapat tau yang dalam bungkusan ni ade kotak hitam..lu dah bukak eh???
"ape lak long..kan ke bungkusan tu dah barai tu..nampak jelas2 kotak itam kat dalam tu...
"okeh2 gua salah..lu luku kepale gua balik.."

gua masok bilik..gua usap2 bungkusan tu sebab ade name awek..
gua koyak pelan2..gua tengok ade kotak itam..tapi kiut..

ni kotak itam tersebut..








 ini ialah isi kotak itam tu..gua memang tak sangke gua dapat jam tangan oit..
berkebetulan pulak jam gua pon dah tersadai kat dalam laci almari je di sebabkan keuzuran yang tak dapat dielakkan...

kali kedua dalam idop gua..pompuan kasi gua jam..
first time..wanita yang paling gua sayang kasi gua jam..
umii gua senirik..sampai sekang gua tarok jam tu dalam frame..gua gantong kat dalam bilik..okeh gua tipu je..

ni pulak hadiah dari adik senah yang manja..tapi salu je wat2 brutal..konon tak nak tunjuk dalam ati ade taman..padahal kalo gua wat entry sedih2 sikit kompom tangkap leleh...ade ke entry sedih ek..
terima kasihku adik senah....

p/s
jam tu cantik woit senah..segan aku nak sarong kat kaki..
waloupon besor aku tetap akan sarongkan jugak kat tangan aku untuk dinner ini malam..tangan aku tak ketol2 le senah..





bukan sekadar omongan kosong

16 comments:

y u y u Z u l a i k h a said...

bak jam tuuu! nak lekat kat dindingg ^^

ieka darlink said...

amboi kemain romantik lagi si senah ni..

d_tieah said...

Perghhh.. Cantik jam.. Huhuhu.. Bersinar sinar woo.. Baiknye senah..

SiS NaD said...

SaLu BLi JaM SNDiRiK Je... Tak PNaH DaPat DaRi oWaNG... (-_-")

Cik Ezy said...

ingtkn kotak itam dlm bas tu..
koh3..
aku pon gelak jgk la..

HATYCIKNUURUL said...

amboi,dalam diam ade hati dalam taman,..cup2!,.dala,...ade taman dalam hati laa,.sengal,.isshh,

Anisa Hang Tuah said...

jam tu untuk nis kann
hehehe

Siti Fatimah Fuzz said...

aku rasakan...senah ni konpius antara ko ngan ben ashaari kot...;)

Puteri Iqa Izyan said...

wahh.dapat jam.esok kalau pakai mesti org cakap " bau kedai la" haha

aku tak suka ngn jam even penah dpt hadiah jam skang jam tu aku campak dlm bakul je. kejam ya amat aku. haha :P
dah la parents bagi :P

aliarosli said...

tok aku takde ke?

[̲̲̅̅l̲̲̅̅y̲̲̅̅e̲̲̅̅a̲̲̅̅h̲̲̅̅] said...

wahhh tahniah. untung laa ada orang nak bagi hadiah. hahaa

yad'z said...

ahhaha... siut meon...tau aku bagi jek bom.. ahha... aku memula memang nak potong jam tu... tapi kang ko tak muat lak.. ehhe...

KUREKURE COMEL said...

waahhhh...beruntungnye....

bila la jiji nak buat contest yee....
hehehe...

❤Myra Si Gula-Gula Hati ❤ said...

aku nak sarungkan jam tu kat kepala lutut aku bole tak ? :P

Ummu~Ishak said...

senah ngan meon mmgla sekufu

haha

kechixx said...

kau memang romantik senah!;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved