kematian si ibu

dummmm...
gua terpana seketika..meliha si ibu dirempuh sebuah lori..ketika hendak melintasi jalan ke sekolah pagi tadi...zalim sangat gua tengok kejadian tu..gua rase sayu..cube merembes air mate palsu..tapi tak terembes jugak...

si ibu cube melintas jalan ketika insan2 lain sedang sibuk menghantar anak2 kecil ke sekolah..anak2 kecil laen sumernye bermuka riang gembira di pagi hari..dapat mencium wajah kedua ibu bapa mereka..

gue terpikir apekah nasib anak2 kecil si ibu tersebut di rumah..mungkin sedang menanti kepulangan si ibu yang kini terjelepok tidak bernyawa...mata2 manusia hanya memerhatikan sahaja dari kejauhan..tidak kurang juga yang berbisik bisik kosong melontarkan pandangan dan idea ebrnas supaya diciptakan jejantas pejalan kaki...gua jadi simpati dengan si ibu tersebut..bagaimana keadaan si suami nye..yang kini sudah sah2 bergelar ayah tunggal...apehal pemikiran gua pagi rase macam jauh kehadapan..gua sudah matang kot.sebab tu gua berpikir luar dari kotak pemikiran biase....

gua meneruskan perjalanan gua ke sekolah seperti biase..bairpon hati ini merase gundah gulana...selamat tinggal si ibu biawak...semoga kematian mu tidak sia2....tu la pehal lu maen lintas je jalanraya time orang dok hantar anak2 ke sekolah...



bukan sekadar omongan kosong

26 comments:

sicomot-comel said...

hahahha
jiji dah giler ! ^^

hm..dah agak dah binatang..tp ingtkan ibu kucing ~,~"

PUCCAnis said...

sob3...
mujor bukn ibu kucim..isk3

Anis Akhir said...

ingat kucing... aku penah tgk kucing kena langgar depan mata aku..

keta depan aku yg langgar.
aku tgk menggelupur kucing tu...

ko tau tak, apa yg jadi lepas tu?
tiba2 saja aku nanges...huhu

ika said...

oh my God ! kejam sungguh ! mcm berita smlm , lori dgn trellar . bapak ahh !

gadis kepastian said...

ko nie an mmg kaw la..q mati ngatkan ada xcident org td...upanya bewak..hahaha

gadis kepastian said...

ko nie an mmg kaw la..q mati ngatkan ada xcident org td...upanya bewak..hahaha

d_tieah said...

Wat saspen jo.. Hahaha..

Entry Terbaru : Video Bloody Wealth/Harta Berdarah Taib Mahmud

Pencacai Alim said...

ceh..

kiera'sakura said...

aku agak dh nie mesti ibu2 hewan yg meninggal...huhuhu

ieka darlink said...

aku ingat kucen. bewok rupenyerr..

Ummu~Ishak said...

dah agak dah mesti hewan

dasar penyayang sungguh ko ni

iLa suHaiLa said...

hadoii..tertipu..naseb baek xmngalir air mate td..ciss..hehehe

Afikah Aziz said...

haihhh Ika terkena...ingtkn btl2 td,rupenye ibu biawak lak...hehe

[̲̲̅̅l̲̲̅̅y̲̲̅̅e̲̲̅̅a̲̲̅̅h̲̲̅̅] said...

hahaa ingatkan kucing. biawak ghopenye.

annenyss said...

biawak pon boleh la . HAHA

sheydah said...

hampeh jiji.aku baru nak tacing.bewok rupenye

Qaseh dalia adelia said...

ngokngek lah baru nak menangis ..hampeh

KUREKURE COMEL said...

cittt....sengal wooo....ingat betul2 la td....


lain kali nk tambah tragik...letak pic ibu biawak tu....hehehe

d_LA said...

ko yg kene bertanggungjawab terhadap suami/isteri dan ank2 biawak itu..

Naddia said...

kau nie...aku da feeling da tadi! cis

yad'z said...

HAHAAHHAA!...UCAPKAN salam takziah aku kat anak2 ibu tuh... siut tul ko.. aku dah nanges dah tadi..ahahaa

Cik Eliza said...

haiya!!!

ingat betul-betul td,

terkena sudahhhhh!!

hahaha!

Miss Yaty said...

bru je sebak sebab terbayang kan ibu manusia...hurm...skrg lam paper mkin byk cite pasal kemalangan kan..sedih plak..

chiLleD...!! said...

ingatkan ibu sapa lah tdi..gua dh mula sedih2 dah..dh prepare tisu siap2..ghupe2nya ibu biawak..huk3

fasya said...

awok ea..x baek tw maenkan perasaan org,,huhu~

alexa yussida said...

dush dush dush!!!
nasib air mata aku tak gugur lagi taw!!grrrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved