umi dan simptom simptom




suasane satu

mase dok layan majalah 3..gua ngan umi layan majalah 3 sambil makan chipsmore cicah air soya..

umi: long2..cun kan die tu???
along: ape nye yang cun pulak??
umi: tu la..pengacara die..tinggi lampai..ade lesung pipit..jari panjang..blah4...

gua ambik remote tukar sport channel dengan laju2..
umi luku kepale gua..umi nak tengok majalah 3..

(simptom dok puji awek2 cun)

suasane due

umi sekarang ni gua tengok selalu je dok maen ngan anak2 kecil..pantang jumpe terus je bawak balik ghumah..pas tu suh gua dukung2..sampai gua kena kencing ngan budak tu..tapi gua tetap buat muke lagi kiut dari bebudak tu..
kekadang kalo budak2 tu uttt uttt...umi arahkan gua basuh..geram je gua nak gigit bontot budak2..

(simptom suke main2 ngan bayi2 tak pon budak2 yang belom mumayyiz)

suasana tiga

umi:along2..cuber tengok member2 along..sumer dah ade calon2..along camne??

along: serase rase umi camne???deorang ade pakej umi oit..

umi: aisy si tutt2 umi tengok pakejnye biase2 je..tapi calon hambik nak.
(simptom membandingkan gua dengan teman2 akrab gua)


dan banyak2 lagi simptom yang tak dapat gua nak nyatakan di sini..tapi setelah gua selidiki dengan bertanye kepade mereka yang lebih arif..
umi gua terkena simptom berkehendakkan menantu dan ingin menimang cucu..
mungkin ianya disebabkan kenduri kahwen kendara yang begitu berleluasa kini...namun sebagai seorang anak yang mithali..gua nak buat umi gua gembira..




bukan sekadar omongan kosong

21 comments:

tulus sweet said...

aku ngan prof boleh tahan kamcinglah...dia tu open gila...best

d_LA said...

cpt cari menantu tuk umi ji..

qasehraihan said...

so apa lagi..
umi suruh edar kad kawen la tu..hihik
kim salam umi..


http://qasehraihan.blogspot.com/2011/03/bila-sebut-indon-apa-yang-anda-fikir.html

farah wahedda said...

Ape lagi cari la menantu untuk uminye huhu

MAKCEK bukan NENEK said...

simptom mencari menantu .
dah ada greenlight tuh .

ieka darlink said...

aku macam nak dapat kad jemputan dari kelantan je ni. hehehehe

Ummu~Ishak said...

sudah lupakah kata2mu padaku di hari itu? haha

**aku nengok bape tahun lagi, lalala~

kiera'sakura said...

ko cari pakej perkahwinan dari skang jiji.. hehehe

KUREKURE COMEL said...

kahwin la cepat jiji...wa pun dah kawen..hihihi...

tp kalau umur gitu...mcm awal pulak kan..hihihi....


anak mesti taat kan..kan...

KuNanGKuNanG said...

amboi anak umi nih...sat lagi dapat la aku rase nasi myk ko...jgn lupe jemput tau.aku nk tengok ko sanding...;)

Miss Ran said...

umi anda gembire bile ank bjg die kwin...tu je cre bg umi gmbire..p cr clon k

gadis kepastian said...

haha adan muka ko...

wath said...

iye..simptom2 yang sangat takbest. hahahha. simptom yang biase terjadi bile sampai masanya dan musimnye

❤Myra Si Gula-Gula Hati ❤ said...

cepat2 carik...
umi ko suruh cepat2 kawen lettew..:pp

deeya said...

dah tu ta reti-reti lagi ke nak p carikan menantu untuk umi ?! aku pun nak nasi minyak ko .. huhu ~

jiha azli said...

pehh lu ni sweet gila la bro :)

Qaseh dalia adelia said...

haha cepat2 lah kawen wei dah tua

aliarosli said...

nak buat umi gumbira,cepat-cepat le cari calon

cian umi, kepinggin dah tue

kaw pon dah len macam tak menyabo aje


hahahhahaha,nanti aku nak jadi orang pertame yang kaw jemput taw

aku nak kad, tak mo ekad


hahhahahha, selamat bergumbira

sicomot-comel said...

alaaaaa...

ko kawen je lah ngn aku jiji ^^

hahaha..
mati ko nnt tak makan..keh3

p/s: woi,,aku pinjam jap name ko kat blog aku ye ..hihi

MerLe said...

dh bleh mula cari dh tu..hehe

DuniakuAbstrak said...

dah sampai seru dah tu..keh3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved