untuk sahabat gua yang sedang berduka

disaat gua dok menggatal nak taip entry ni..gua kompom2 lu dok tengah membaham cokolat ferrero roche yang gua tinggalkan kat umah warden tengah hari tadi..memang gua cukup kompom dengan tabiat liar lu..tapi takpe la..bukan gua tak tau lu dok tengah bersedih sekarang ni..tapi gua harap lu takyah le dok wat muke selebet macam pengelap kaki jamban yang dah terkoyak tu..tak lalu gua nak makan nasi pulut pagi esok dok ngadap muke lu cam tu..

bro sahabatku.

gua rase lu dah cukup beruntung dah bro..sekurang kurangnye ade jugak orang yang suke,,jatuh hati same lu sebelom ni.biarle sekarang die dah jadi hak milik insan laen.memang dah lame pon die jadi hak milik orang .tapi lu dah sempat menawan hati merah beliau..ni kasi gua bermadah sikit memalam ni..

lu dah cukup beruntung bro..

lu dah dapat memahami kegunaan sebuter bintang yang tak ramai orang sekarang ni dapat paham..melaenkan orang tu geng2 falak syari’e..

walaoupon bintang tu kalo lu dongak ke langit..takder la cerah cahayenye ibarat cahaya sang rembulan..takder la menyilau cahayenye ibarat sang mentari..kalopon ianya sebenarnye amat jaoh dari bumi..

namun si bintang yang lu tengok tu banyak erti dan tugas yang tersendiri..sekecik2 bintang di mata lu..ianya tetap menjadi petunjuk arah bagi mereka yang memahami..menjadi penghias langit sang bumi..buat mereka2 yang betol2 mengahayati..namun lu kena paham bro..si bintang itu bukannye ade sebijik untuk menjadi petunjuk arah bagi perantau di bumi..ianya perlu ade berbijik bijik bagi membentuk sebuah jujuran buruj cam cerite transformer tu..lu layan ke tak muvie tu..kalo setakat ade sebijik mane nak jadik kan..jadi lu takyah bimbang setakat sebijik je ghaib dari pandangan lu..banyak lagi bintang laen yang boleh lu jadikan petunjuk arah dan penghias hati taman berbunge lu…

lu takyah le sedih2 sangat..kak senah ambik cuti awal pon sebab anak die nak kawen..takyah le menggatal cam putus cinta..cam gila talak..kak senah cuti je pon…aku yang gian neslo buatan tangan die ni pon ok je..dah2 jgn sdeyh lagi…ramai lagi makcik2 kat kantin tu..

p/s

ijat betol tekun dok ujikaji katenye..esok ujian syair bahase arab…aku tarik telinge pon die leh wat tak layan aku./




bukan sekadar omongan kosong

26 comments:

bun said...

erk,hahhhahah
pandai kaw bermadah memalam nie ek

hahahhahahh,kelako
puitis betol

hahahhahhahah

C I K . F Y Z A said...

bgus bebena la ekau madah2 pujangga memalam gini

Zue Cancer said...

aku engt entry ni tok aku sebb aku pon ngah berduka ni huuhuhuhuh

sicomot-comel said...

perghh..
ko ade bakat terpendam upenye ye jiji??
aku ingt taw melombong jerk!
hahaha

nice one!
bintang bukan sebutir, kapal terbang bukan sebuah =D

MerLe said...

hahaa..ingatkn ape td..bgus si ijat tu..stdy hard sungguh..kim slam gud luck kt dia..

skandaLdariLangit said...

siot gila mamat ni. geramnye akuuuu. haha


walaoupon bintang tu kalo lu dongak ke langit..takder la cerah cahayenye ibarat cahaya sang rembulan..takder la menyilau cahayenye ibarat sang mentari..kalopon ianya sebenarnye amat jaoh dari bumi..

bdw love dat one. kite ni penggila bintang! huhu

Azie Azra said...

meroyan aku baca mende ni.hahaha.ok set ! lepas ni aku guna 'bintang bkn satu kat dunia ni' ganti ngn 'bunga'.nek muak dah ngan bunga.

KUREKURE COMEL said...

hahaha...sengal....psl kak kantin je pung....hihihi...

Ummu~Ishak said...

asal baca cerita ijat je mesti gelak takleh stop

Naddia said...

kak senah masak sedap sgt ke? lom try aku masak g..kompem tak cari kak senah dah

ijat terer la..cube ko luku pale die lak.
tgok die bg feedback tak

ika said...

bengom . tok buleh bla la mung nih . haha .

Jannah Miho said...

wehh, suh kak senah wat neslo kat aku satu! hahahah

Miss Ran said...

ijat lagi hehehe

DuD said...

bunga bukan sekuntum..

DuD said...

bunga bukan sekuntum..

DuD said...

bunga bukan sekuntum..

HATYCIKNUURUL said...

wei,jiji,.adoii laa,..ye2 je aku bace ingat ko putus urat cinte ke hape,..kak senah neslo tu rpenyer,adess,.sadis btol percintaan jarak jauh ko tu ek!,.haha,..

bg la ijat tu stdy btol2,.b.arab tu,bkn bahase jepun,.haiss,.

lini hasnan said...

fantastic ;)

sissyira said...

salam


heheh,,,sedih gak ni..pujuk3..hahah

puteri ain said...

hamboii bermadah kemain..haha...

DuniakuAbstrak said...

berbijik-bijik bintang, apesaL bukan bijik bintat?

kembatolo™ said...

jie, aku sero puisi mg ni untuk diri mg sendiri la. yolo dop instinct aku? hahahha

A.s.t.i.n.a said...

ni soal hati taw Ji! eh tetibe emo..

kiera'sakura said...

ceh aku ingtkn amenda la..hahahaha

Cik Eliza said...

hahaha,,,

bakat terpendam, sekarang sudah di luahkan, bagus-bagus, haha


p/s : aca ! aca ! fighting ijat ! haha

Adzriel AB said...

neslo sendiri bikin la... ini dah macam bini balik berpantang kat kampung je..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved