buat bakal isteriku....





buat bakal isteriku..dikala ini..sudah ramai yang bertanye bagaimana kah jadual pemakanan ku sehari hari..sehinggakan aku boleh kekal ramping ibarat sang ratu kerengga..sedangkan teman teman seperjuanganku yang pulang bermastautin dimalaysia sudah membengkak ibarat megi yang direndam lama....untuk menjimatkan ruang dan masa..aku akan menjawab pertanyaan mereka sekaligus mengkhabarkan kepadamu tentang penjadualan pemakananku sehari hari..dengan harapan selepas ini kamu lebih memahamiku..

bangkitnye aku dari lenaku..aku akan minum air masak bergelen gelen dahulu..
aku mandi..dan aku akan melantak roti dan susu...

sebelom tibanya waktu makan tengah hari..aku akan memamah sedikit biskut ataupon sebijik due kuweh muweh..
selepas waktu zohor..maka aku akan menyentap due senduk nasi dengan lauk pauk..dan perlu diingatkan..jikalau ade buah buahan. maka aku akan habiskan buah buahan itu dahulu sebelom nasi melalui kerongkongku..

dan untuk santapan terakhirnya..aku akan menyantap sebelom maghrib..tu pon buah buahan je la takpon tak langsong..dan untuk selepas maghrib hingga keesokan harinya..aku akan lebih banyak minum air masak sebanyak sebanyaknye..
kalo ade yang menjemput untuk melantak di pizza ke..secret recipe ke..marry brown ke..maka aku akan pastikan perut kosong dari nasi 2 hari sebelom aku pergi..

aku tidak minum air berkarbonat..
aku tidak makan benda2 yang berlemak..
kerna aku ingin sihat untuk bersamamu selamanya..
ekekek....

itu sahaja jadual pemakananku sehari hari..rumitkah bagimu untuk menyediakannya..jikalau rumit katakan kerna aku bersedia membanting tulang menyediakan segalanya untuk kita berdua..itu adat hidup berumahtangga..saling melengkapi jika ada yang tidak sempurna..perghh ayat takleyh blah..




bukan sekadar omongan kosong

40 comments:

Rozuan Ismail said...

SANGAT JIMAT MAKAN,MEMANG BERAS KAT UMAH TAKE TIME NAK HABIS NI..BAGUS!!TIBE AYAT JIWANG NI KENAPA?

azi nur said...

haha..makan je la kau pikir...kehkehkeh

KUREKURE COMEL said...

mmg pun...hahaha.....kalau tak masak sebulan pun takpe....perhhhh....
mmg untung dah.....

Oopss..Cikgu Cinta said...

oh!!! i loikeee...pick me as ur wife ahahhaa...giler gatai aku ni kan?

Applepinkcomeyy said...

mcm knl je. mane surat utk mak mertua ni, keh keh

SiS NaD said...

SaLaM iNCHiK JiJi... WaH!~ TaNPa PeRLu BSeNaM MaCaM aBG BeN, aNDa MaMPu uNtUK KeKaL SiHaT... CaYaLaa!~ (^_____^)V

Cik Eliza said...

waduhhhh! hahahaha!


caiqqq ! haha!

ieka darlink said...

alolo. aku rase macam teringin nak jadi bini ko. senang gila tak payah masak. hahha

FizA said...

peerrghhh... best sapa jd bini JIJI YU... hahaha

Nazsabrina Iman Zulfikar said...

itu saja? senang bah tu ;) bole saya masuk meminang? :P

KatekateKite said...

pergh! patutler kurus kering kerempeng macam lempeng bukan lagi kerengge! =D

haha..


weyh!

kite pon tak makan malam gak, kadang2 tu brunch jerk, cz tak sempat nak brkfst pepagi.

tapi, kalau balik kg ntah ape ape sume melantak jerk! hahahaa.....

ghost writer said...

ingatan untuk para bakal isteri.

kononnya untuk memikat hati sang suami perlu melalui penyediaan makanan dan masakan.ah,kan sedkit sebanyak rahsia lelaki diketahui.

aku masih single.belum fikirkan lagi.hihi

Bella Bell said...

pperghhh.......sebijik macam cara saya makan...

tapi 15 tahun yang lepas la..



miahahahahhaha!!~

MiSzy DiaN said...

bhaaa bila maw kawin tue? hehehehe..
nie bukan entry jiwang tp entry nasihat pasal gaya pemakanan yg sihat.. :)

Nisa' Pasir Gudang said...

kite serupa laa :D

Rtp Farra Arisha said...

bagus kali cara pemakanannya! semoga saja terus sihat dan bisa bergerak aktif dlm melakukan sebarang aktivitas seharian!:)

UNA budak BAEQ said...

PHeeww aku nak cari laki camnih gak .
sep duit makan minum . haxhax

ada dendam?: DENDAM POSITIF

Cahaya Mama said...

oohh,sme jdual pemakanan kite tp aku double sket mlm tu,haha,.but still kerengge jgk,.huhu,..

airazulaikha said...

masuk minang ko lah mcm ni.. hahaha

airazulaikha said...

masuk minang ko lah mcm ni.. hahaha

tulus sweet said...

aku sebalikya pulak. haha

Epal Hirata said...

hephh..ayt xleh blah ah ko...jiji jiwang

best x nme br?hehhehe

utk,jiji jiwang

Republic Aku said...

apa barang makan biskut,ikut cara aku domino dan pizza hut ,terbaik! hehehe

aLieF si Muncung ManiS said...

aku makan maaggie je.tapi badan taff...hahhaa..gurau je..:D

Miss Ran said...

geli gile ayat anda hehe

Titisan Hujan said...

kalah kerengge cenggini

Hansyirah Takezur said...

lorr..
patut kekal slim+ramping pon...:)

alexa yussida said...

senang bakal bini ko nanti ji..kekeke..masak sekali sehari je..pastu rajen2 kan diri wat kueh n beli buah serta msk air banyak2..settle

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

salam
memilih sangat..rembat aje yang ada

nur aisya humaira said...

alahai, camne nk gemuk makn camtu...ngeh2

Ainul Hayat said...

Aish, senangnye lah nak menyediakan makanan kau ni. Masak rebus2 jela pasni.....(tajuk entri ni betul2 menarek perhatian org ramai utk membaca)...syabas...haha

Cik Bee said...

wohooooooo simple and steady nye makan.... patut le badan menten bak model.. aww aww awww.. hahahaha

Ummu~Ishak said...

ko buang tebiat ke gersang?

kiera'sakura said...

ko tulis tuk aku ke nie? wakakakakakaka

Faaein Talip Roy said...

hahaha.. bagus betul.. untung bakal isteri kau nanti.. tak payah susah2 nak masak memacam nanti..

EYQASARA said...

woooh.. dengar lah wahai wanita sekalian.. hahahaha...

gadis kepastian said...

pehhhh yela kekanda q..akan q sediakan..

aliarosli said...

hahhahhahah,senang banget tue
aku pun takyah nak belajo masak
ahhahhahhaha,dah

Cik Bee said...

\tq for the netry... bagi idea untuk nak berblog di pagi bute tadi... http://nabihahmazlan.blogspot.com/2011/04/buat-bakal-suamiku.html
keh keh keh

MerLe said...

klu nak tu je..boleh.......hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved