bulu



setelah tiga minggu bersedirian membujang dirumah tumpangan yang diberi umu kepada anak bujangnya ini..maka umi pulang dengan penuh girang..

umi:along2...mane bulu ayam eh???
along dah wat muke blur..muke sememeh..sambil sengeyh2...

along:jap2..meh2 umi ikut along..along nak tunjuk...
umi mengekori along hingga ke halaman ghumah..

along:umi2..tu ha bulu ayamm....nak bulu ayam betina ke jantan punya???

lekukkk...

umi: haaaa..amik nak..loyar bughuk tu tak abes2..umi nak penyapu bulu ayam tu la..nak kasi sapu sikit kepala anak bujang ...dah nampak berhabuk sangat dah......

kadang2 gurau senda geli2 bersama kedua orang tua itu perlu..kerna itu lebih mengeratkan hubungan kekeluargaan....



bukan sekadar omongan kosong

24 comments:

aliarosli said...

hhahhahahhahha, kaw suke menyakat dorang kan?

best best

Bella Bell said...

haaa..hambik kena sebijik..hahahah!!~

Amirah Adnan said...

kiut jep

lea said...

hahahaha
kesian kat umi

shahrul said...

skali kasi lekuk laa..hahahah.. :p

**::CIKNUURUL::** said...

adoii,xde keje tol jiji nih,..sian umi,.huhu,.

ghost writer said...

kesian ayam sebab diekplotasikan bulunya...ya lebih banyak guraunya lebih mesra...

Azie Azra said...

parents aku jenis serius.susa ah

alien said...

keh2
seb baik ko tak bagi dia shuttle cock kan..
eh, shuttel cock tu bulu ayam ke.. dengarnya bulu angsa..

Ainul Hayat said...

hahaha...suke aku tengok ko mesra alam ngan kedua ibubapa (aik, apsal cam skema semacam je ayat aku nih?)

Oopss..Cikgu Cinta said...

seyes loyer buwok huhuuh..aku pon selalu loyer buwok ngan mak aku. kalo mak aku tak bgt makan. aku ckp

"kalo kaka mati sok camne?tak sempat nk mkn"

Anonymous said...

jiji...ak ase lah kan....ko kene tkr la template blog ko ni...lmbt sgt loadingnye...sian la kt readers blog ko ni...tmbh2 kalo line tenet 2 lembap tahap tenok

d_LA said...

aku setuju part umi tu nak sapu kepala ko yg berhabuk tu..hahaha

bakpo byk sgt typo di awal perenggan tu ji??umu?kepadan?tolonglah buat spek ji..

Epal Hirata said...

sejak bile ko bela habuk ats kepala?
cian umi ko kn tlg sapu ngn bulu ayam lak..

bulu kamben xleh ke?

alexa yussida said...

terlalu berhabuk dah tuh...

umi ko sempoi kan..cam sonok je..hu

fiezah91 said...

hahaha.. gurauan gitu mmg best lagik2 ngn mak ayah.huhu..

jiji.. berapa inci agaknya habuk atas kepala ko tu ek?ekekeke :P

tulus sweet said...

abah pemalulahh..habis cane ekkk?

Oopss..Cikgu Cinta said...

http://cikgucinta.blogspot.com/2011/04/penulis-senja-terakhir.html

nak tag ko boleh??hehhhe...sila jgn bc aku jiwang disitu

soe hawani said...

hahaha.. macammm2.

KHRLHSYM said...

emak yang romantis. hehe

Ummu~Ishak said...

tapi ibuku bukan sekategori ibumu

Cik Eliza said...

penuh maknaaa!

hahahahahhaha!

terbaik !

Itu Aku said...

ambik kamu..
lekukkkkkkkkkkk
kuang2x

✿ gadis biasa ✿ said...

sweet gilerr.suke(",)
comeyy!!.;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved