kak ngah








kak ngah: umi2..tadi kat cekolah..an..an...ucajah ade ajar bace curah bawuu.....


umi: iye ke kak ngah..ustazah ajor bace surah ape???

kak ngah: ucajah ajar kak ngah bace curah 'abi' kitewww....

umi: apenye surah abi kite???bile pulak dalam quran ade surah 'abi'

kak ngah: alarrr umi niii....ade je curah abi abi tu..yang ade abi abi banyak banyak tuuu....

umi: cuber kak ngan bace..umi nak dengar..yer ke ade surah abi kite...

kak ngah terus tarik napas dalam2...sampai kembong perot ngan dada..abi dok usha dari kejauhan...kak ngah melontarkan suara yang merdu memulakan bacaan...


TABBAT YADA ABI LAHAB..

kak ngah: haaaa kan kak ngah dah cakap..ade curah abi kite...

umi: dah tukar ke name abi kite...abi kite name die laen..tu abi lahab..bapak jahil zaman jahiliah...


si abi tersenyum sipu2 dari kejauhan....

 



bukan sekadar omongan kosong

25 comments:

KUREKURE COMEL said...

hahaha...comel gile....umi dia pun tak bpe nak pham...kihkihkih....








p/s:jumpa?wahhh...show la...

Nisa' Pasir Gudang said...

nasib baik la umi nye paham..
ade umi yang tukar nama abi sendiri ke abi lahab... ha! kesian.

intan.maisarah said...

rase mcam nk ambik kak ngah jadi anak angkat la

Epal Hirata said...

hikhik..pandai sungguh kak ngah itu ye..
dah besa leh jd ustazah ni

LiLohOnEy said...

haha~

mcm penah dgr cte ni.

ke ko dh penah tulis ha?

haha~ dh la baju budak tu mcm bju aku, tp kaler lain -_-"

MerLe said...

haha..pandai..benar2 menghayati surah yg diajar..

putri noor syamimi said...

ta pacal2 abi pemes tejap.
lalalala~

MiSzy DiaN said...

alahai comelnya dia.. ehehe..
adik saya umo dia baru 3 tahun tp dah pndai bca surah yaasin ngn surah al ikhlas.. ehehehe..

Hafriz Mohamad said...

nice!! hik3..

tergelak sndirian.. ^_^

gadis kepastian said...

comellllll

anym dan dunia said...

haha . comel j cita kat umi tu po ")

tulus sweet said...

aku sorg je tak faham...:(

yad'z said...

bagus2.... mesti ko abi nye tu kan...

aliarosli said...

pelat lagi rupenya budak tue



pssst:kaw dah lulus senyap and doakan aku taw :)

Amirah Adnan said...

chumill! agaknye org yg name panggilan kak ngah ni mmg chumill2 la..ehem2 ( tangan di dada, mata ke atas berkelip2 :p)

Miss Ran said...

adeh pengsan layan anak cmtu..erk aah tkr wajah

Izyan Masri said...

COMEL GILA KAK NGAH.KIRIM SALAM JE KAT DIA XD

qasehraihan said...

usahkan umi..
saya pun xbape nak paham..hehe
tabbat yada upenyerrr..hehe


ustaz..jgn tsedak kalau dtg baca ni..hihi

http://qasehraihan.blogspot.com/2011/04/saiz-bra-julia-perezsape-tau.html

Anisa Hang Tuah said...

comel je kak ngah..
psst dlm family pun,pgkt nis kak ngah
wahah
saje je nak pomote

Hansyirah Takezur said...

hehe.. kiut la..

umo dia bpe?

msti dia pggl ko ucat (ustaz)..:)

Ainul Hayat said...

Tetibe aku kompius...mane satu Kak Ngah?

❤Myra Si Gula-Gula Hati ❤ said...

haha...aku pon kak ngah gak...naseb bek aku tak panggil ucajah...:P

KuNanGKuNanG said...

he2..skurang2nya dia tau bace cuma nama surah je dia konfius...

Qaseh dalia adelia said...

kak ngah ni nakal lah ..ucajah mai bace ni haa.. ucajah gelak sowang2 haha

**::CIKNUURUL::** said...

hehe,.adik oii,.ehh,kak ngah,.err,ade ek surah gitu,.aduii la,sian abi,.nsib nme lain,.hehe,.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved