pehal aku taksub dengan bola

hari ni member gua tanye..pehal gua minat sangat dengan bola???
pehal tiap2 petang memang gau wajib main bola??kalo tak main memang kompom gua bermuram durja...
pehal gua nak jugak maen bola biorpon gua dah cukup  letih???pagi dah maen futsal..sebelom asar dah maen futsal..aleh2 petang tu maen bola pulak..
ape gua ni dah taksub sangat ke dengan bola sepak ni?? 


gua ade terpikir jugak..mungkin sebab gua dulu2 tak dapat nak maen bola..mase gua kecik2..abah gua tak bagi gua maen bola..sampaikan kalo ade bola kat kaki gua pon gua ambik dengan tangan gua..begitu patuhnye gua pada arahan ayahanda...dah kalo tak patoh lain pulak jadinye..jadi mase gua kecik2 gua memang tak bergaul pon dengan bebudak laen..ape yang gua maen mase kecik2..gua maen catur.gua lepak2 kat surau sambil tengok budak2 maen guli..kalo abah gua tak perati..gua senirik yang maen guli..kalo kantoi gua kena tanggong senirik..

alam persekolahan menengah gua..gua masok sekolah asrama penuh..dari situ..gua maen bola..gua belajo segala teknik yang ade..dari teknik asas sampai ke tamat..gua siap ade sifu lagi tu..gua mintak senior2 wakil sekolah..wakil negeri bagi tunjuk ajar kat gua..tapi gua dapat maen mase dok hostel je la..kalo balik kampong..gua memang tak sentuh pon bola..

masuk alam unibersiti..gua bebas..gua boleh maen bola sampai semput2 tak bernyawa..maka gua ketagihan..sampai ke seakrang ni..mungkin itulah puncanya sebab ape gua memang ketagih dengan bola sepak...kalo gua ade anak  gua nak bagi anak gua maen bola dari kecik lagi..kot2 die pon jadi cam gua..


antara hasil usaha gua
amacam syahdu tak citer gua...



bukan sekadar omongan kosong

30 comments:

Cik Eliza said...

syahdu la sangat ,kehkehkeh !

main bola boleh mantain bentok badan ! kehkehkehkeh!

Bella Bell said...

errrr...syahdunyaaaaaaa...miahahhahahaha!!!~~


saya pernah main futsal..sampai terseliuh kaki..sampai sekarang kaki masih sakit..T__Tv

Miss Ran said...

Dr kecik tak bgi..susa gak

wlau kite tegah

die ttp buat
tula manusia..

ayah tau tak ni? haha

aliarosli said...

ek? peh, taksub gile

sampai dah penat pun nak maen
kalaw aku, tido je

Cikgu Den said...

dalam hati ada bola.

SAYS.my 3rd anniversary birthday giveaway

Epal Hirata said...

ko nk msk red warrior ke?
boleh ke?

ghost writer said...

walaweh..sampai ke bab kalau ada anak pon nak teach dia untuk jadi pemain bola.memang crazy football lar.

aku pun suka sangat bola..tak best rasanya kalau tak sepak bola kat padang atau layan match2 kelab kesayangan.

MiSzy DiaN said...

bila lah nak kawin tue?? heheheee

Nurul Afifah said...

syahdu gila..

napa kau xleh maen bola?

selalu mak bapak mesti happy gila anak pandai maen bola..

Anisa Hang Tuah said...

syahdu...sehinggakan mahu melelhkan air mata
:(

.izzatul.hazwani. said...

sangat syahdu .. anak yang baik ek .. ikut kate bapak .
hahaa ni dh kire addict sangat ni ..
pagi ptg siang malam bola . ehe

✿ gadis biasa ✿ said...

hoyehh!!
terharu derr..tumpang sedih tuk zaman kecikmu.huuu

mmg tepat dan sesuai la ngan slogan

main bola..tido bangun bola..kawen pun ngan bola...arkk???.winkwink^^

Ina said...

sadisnya citer ..hu.hu..nape ek ayah tak bagi main??..kalau tidak awak dah main kat manchaster kot..hik..hik

Titisan Hujan said...

nk kena report kt ayahanda nih...men bola sorok-sorok

NuRuLiZzATi kHaLiD said...

emm...kecik2 dulu mungkin ade sebab kot ayah x bg main tuh jiji..takut lagha..;) tp kelebihan diri terbantut..hoho~

sakakarma said...

aku benci bola sebab ramai sangat kejar sebiji bola ,bagi la seorang satu bola baru adil...kiki

wath said...

jgn. jgn bg ank ko main dari kecik. nnt dia tak jadi camko. bile tk dpt, pastu dpt baru ktie hargai. tapi kalau dari kecik da disuruh main bola..nnt besar dia bosan dah.

miahahahaha. memandai je aku bagi pendapat

Faaein Himura said...

ada sebab nape ayah ko tak bg ko main bola.. renung2kan.. hehehe..

Faaein Himura said...

ada sebab nape ayah ko tak bg ko main bola.. renung2kan.. hehehe..

Faaein Himura said...

ada sebab nape ayah ko tak bg ko main bola.. renung2kan.. hehehe..

Faaein Himura said...

ada sebab nape ayah ko tak bg ko main bola.. renung2kan.. hehehe..

Faaein Himura said...

ada sebab nape ayah ko tak bg ko main bola.. renung2kan.. hehehe..

Faaein Himura said...

giler arr.. macam spammer plak aku kat sini.. nape banyak komen aku kat atas2 ni.. ishhhh...
kalo ko ajin.. delete lah weh.. komen2 kat atas tu.. aku plak yg rimas dok menengoknya...

Qaseh dalia adelia said...

ade hikmah sumenye hehek .. nnt letak lah pic main bole ecceh

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

lelaki tak leh dipisahkan ngan bola..huhu...byk nyer org atas sis ni komen..adeh...

deeya said...

ko maen bola ji ?? pehal ko deGil .. kang bapak ko tau nie haaa cemane ? bukan ke arituh ko ade cakap yang kaki ko sakit ..?? retak kan ! nanti aku report kat bapak ko

KatekateKite said...

fuhhh.....

syahdu tersedu2 bace! =.='

KUREKURE COMEL said...

bkn syahdu..sedih laaa..sob sob sob..

pengorbanan ko nk main bola...
sedih la....


sengal ek..hehehe...nak tunjuk buat tu ke..ciss..hihihih

MerLe said...

sgt syahdu......haha~

alexa yussida said...

aku nak anak aku jd cam messi..muahehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved