ape ade dengan attitude



 hari ni masok kelas pon student aku mintak kebenaran nak ulangkaji pelajaran yang lepas lepas..maklom le minggu depan exam...maka proses pembelajaran tidak la dijalankan..maka aku dok termangu je atas kerusi cikgu kat depan deorang..ibarat tunggul kayu yang dibiarkan..kang aku kuar lepak kat bilik guru kang..bebudak ni bukan leh caye sangat..ade je yang maen polis sentri la..kejor2 baring la...ice beraking la....tu yang aku dok bertapa dalam kelas je tadi..alang2 boring bertapa..aku menggeledah laci meja cikgu..jumpe satu buku..dalam buku tu aku jumpe benda menarik...



RAHSIA ABJAD....

KALOLE EK :

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
ialah :
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26

JADI....

Hardwork = H+A+R+D+W+O+R+K

= 8+1+18+4+23+15+18+11

= 98% jer...
2% lagi hilang ke mana?

Knowledge = K+N+O+W+L+E+D+G+E
= 11+14+15+23+12+5+4+7+5
= 96% jer??

Luck = L+U+C+K = 12+21+3+11 = 47%

(Kengkadang RAMAI org pikir  YANG nih yg penting)...

dah tu ape yang boleh buat sampai jadi  100%?

Kekayaan? Pangkat?Harta?AWEKS2???...tidak sama sekali...

setiap soalan mesti ada jawapannya...

untuk mencapai kecemerlangan,kita hanya perlu maju selangkah lagi...

ianya adalah...


A+T+T+I+T+U+D+E = 1+20+20+9+20+21+4+5 = 100%

 yang ni lagi penting..

betol ke tak?????



bukan sekadar omongan kosong

22 comments:

bersama kak Es said...

aleerr..baru nak jawab 100% tu attitude..

kalau ATTITUDE tu cam hampesss kan , Ji

RaraTan said...

woa,,, baru ku tauu ... +______+

bersama kak Es said...

ishhh..Kak Es nak kate KALAU TAK DE attitude CAM HAMPESSS

typo lak kat atas tu

no_answer said...

betui noh .
daripada attitude lah kite jd orang yang lebih berguna !

liyana said...

btul..attitute determine ur altitude..

Puteri Iqa Izyan said...

betul!
pap3 *tepuk tangan ^_^

Jiji-Fify said...

betol bro. aku pernah dapat gak email kira2 nih.. :P

Jemput-jemput: Saat Aku Kau Pilih
Cari hadiah best untuk yang tersayang?

.izzatul.hazwani. said...

betul cikgu :D

aliarosli said...

bek cikgu

huhuhuuhhu

elinADNAN said...

betol cikgu
saya sokong cikgu!

HZQH said...

haha attitude manusia ni lain lain.
ade yang baik, ada yang tak.tgk lah orang nya macam mana.lagi ramai orang, lagi banyak attitude.

ika said...

rajin betoi mengire . kreatif lah orang yg kire-kire mende ni . bagus bagus . kalo aku x rajin dah kire-kire bende camtu . heheh

ika said...

rajin betoi mengire . kreatif lah orang yg kire-kire mende ni . bagus bagus . kalo aku x rajin dah kire-kire bende camtu . heheh

Titisan Hujan said...

waaa...mmg giler math nih

bru tau

akU GaDis said...

nape tang 'AWEKS' je caps lock? kah3

betol2,attitude penting,, terasa aku weh.. :P

KUREKURE COMEL said...

ehem...agak2 blh tercapai tak 100% tu...hihihi

deeya said...

weyh ! apsal CAPS LOCK kat AWEKS tu ?? ade kene mengene ngan gadis2 ker .. sensetif la . HAHA !

bijak sungguh org yg crite persen attitude nie .

Bigdaddyz said...

itu sahaja yang diperlukan untuk terus maju...

intan.maisarah said...

......................

MerLe said...

wah~ tepuk3 utk ckgu jiji.. hebat tul mngira

YAYA AZURA said...

sape yang reka perkataan attitude tu ye ? ..mesti org yg sama yang cipta ABC kan ... hihi...

Hansyirah Takezur said...

jadi cikgu math la jie..
:D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved