BERBUAT LEBIH UNTUK MENDAPAT LEBIH...

sedara sedari yang aku sayangi sekalian...nak jadi manusia terhebat..kite harus mahu melakukan perkara lebih dari yang biasenye..kalo nak jadi player bola pro pon..latihan kite tu kompom series..apalagi kalo kite nak jadi hamba pilihan di hadapan ALLAH nanti..dah kompom2 kite kena buat baik lebih daripada kadar sekadar biase biase je..
 
kalo solat..mesti kena buat solat yang terbaik..awalikan solat dengan wudhuk tebaik..bukan wudhuk yang main taram je..tepati waktu solat..pakian pon kena la yang cantik2..tambah2 pulak hari jumaat ni..takkan dok pakai baju same je..wehhhh..kaum adam dan hawa..korang nak jumpe awek pon sanggop berhabes harta nak beli baju baru..takkan le nak jumpe zat yang maha sempurna nak pakai baju due tige hari lepas.. haruslah tonjolkan yang terbaek..

solat tu contoh je la ek..laen2 contoh cam zikir..kena la wat zikir yang terbaik..libatkan hati dan perasaan..jangan sekadar meratib di lisan sahaja..bace quran pon kena lakukan yang terbaek...sedekah pon same..dan lain2 la..
 
jadi kesimpulannya..ape pon yang kite buat..kalo kite nak lebih lebih hasilnye..
maka berpeganglah pada prinsip ni..
BERBUAT LEBIH UNTUK MENDAPAT LEBIH...

p/s
apehal aku rase cam aku senirik paham paham tak paham je bile bace entry aku..




bukan sekadar omongan kosong

18 comments:

Ieda Al-Habsyi said...

taknak komen pasal entri tapi nak cakap, lawooo umah cat baru heheheh :)

e r a a RUSBERRY said...

abg jiji , follow gue balikk :) tq

Mutiara Bernilai said...

d more u giv
d more u get

kan?

bersama kak Es said...

TerBAEEKKK Ji :)

KuNanGKuNanG said...

jgn harpkan dapat yg lebih andai pe yg kite buat lbh kurang je...

Epal Hirata said...

masak lebih untuk makan lebih..

~nsar~ said...

jangan kedekut dengan orang yang selalu tak kisah nak memberi pada kita.. cmtu la..

Bella Ayub said...

kalau kita nak buat apa apa hal pun mesti nak buat yang trbaik

Momo Chan said...

alhamdulillah..tenkiu ustaz jiji...

hahaha. insap aku..

aliarosli said...

jap, terase aku

chemay said...

insaf lepas bace entry nie
huuu
:)

MerLe said...

termuhasabah diri dengan sendirinya.. still rse tak percaya tgh bka blog jiji.. rse lain je..

deeya said...

nak buat lebih hati kena ikhlas .. kena istiqamah dngan kebaikan yg kita buat . paham ?? hahakz !

jiji .....! aku ta suke belog ko nie la .. aku nak yang dulu . aku rase cam tenang2 jerp .. *erk ! pndngan aku jer oke =)

Azie Azra said...

bule plak tak faham. aku agi suka entry ko cmni sebab ko kan ustaz. haha.

betul la. xkan kat pakaian lain boleh berhabis nak cantik tapi bab semayang. main pakai je. kena la bersih2 kan.

Bella Bell said...

aku paham je entry ko..hahaa..dan aku setuju! tazkirah jumaat yang pendek tp padat! ^__^v

KatekateKite said...

nak markah lebih, kene usaha lebih!

*ngah evaluate final project student nih.

KUREKURE COMEL said...

betullah ji...aku suka ayat tu 'buat lbh utk mendapat lbh'....

alexa yussida said...

faham faham tp pic tuh tak faham sgt motipnye...err

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved