hasil daripada ejekan mereka

 
 
 
 pengejekku menyangka, pencarianku adalah kebodohan
sampai akhirnya kudapati Kau menyertaiku..
sekalipun cintaMu ini melilitku, tetapi tidak
memilukanku, karena mati dijalanMU berarti hidup
bersamaMu...wahai Engkau yang kucinta..."

  kehausanku menjadi kekasihMu, 
jauh lebih manis darisemua yang manis. 
bersamaMu tak ada apapun yang membahayakan diriku..., 
walau kegelapan dan
kebencian mereka bagaikan awan ancaman yang
menyelubungiku, 
tetapi bukankah mutiara tetap
bersinar ditempat yang gelap kelam, dengan latar
yang suram bahkan mutiara lebih bersinar terang...

p/s
ape la kirenye sekali sekala berputis yer tak??boleh jugak wat modal nak bagi kat bini nanti...muke berparut tapi dalam ati ade taman jua..



bukan sekadar omongan kosong

16 comments:

Puteri Iqa Izyan said...

heh.puitis di pagi hari ;D

Cik Eliza said...

eeerrr~

haha!

aliarosli said...

ape-ape jelah

CGG said...

jiji ooo jiji..

best gile puisi..

akak suke..
boleh buat modal ngayat tuh:)

Mutiara Bernilai said...

kadang,
dalam gelapnya malam,
bintang kelihatan lebih galak berderang..

kadang,
dalam gelapnya hidup,
riak cahaya lebih mudah di kesan,

apa2pun kehidupan ini,
harus di kembalikan kepada DIA,
cerah mana hidup,
gelap mana jua hidup,
semuanya dtg dr Yang Maha Hidup,
kita hidup hanya utk Yg Maha Hidup.

kan?

^__^

ade nama mutiara dlm puisi ni. suka!

Miss Ran said...

sengal jek

bini bru nk lyn puisi skali tgk parut kensel haha

~nsar~ said...

lah ingat kan untuk yang maha Esa.. rupanya untuk kekasih tercinta.. chet... =)

bersama kak Es said...

~mutiara Iman :)

Ummu~Ishak said...

fewwittt

feewwiii

rumah baru

tapi kurang menarik la ji

kene islah skit lagi ni =)

Ainul Hayat said...

Wah, puitis sungguh setiap bait-bait ayat tu. Memula buka blog ko nih ingatkan aku slh rumah....rupenye da rebranding ek......hehehe...simple je. Aku suke yg simple2...

Epal Hirata said...

hehe..
template baru yaww..
nk geng ngn aku ke template hitam..
hitam itu menawan..cett..he

Bella Bell said...

terkebil2 mata aku baca entry ko pagi ni..pndai gak ea ko berpuisi..heheh~

Momo Chan said...

weeewitt...ta boley bla la ji..hahhaa

MerLe said...

cewah~ hebat jugak jiji berpuisi bagai.. hehe

Azie Azra said...

seyes ko wat puisi ni??aku jenis lembap sket faham puisi2 ni tapi aku salu salute ah sape pndai berpuisi. thumbs up!

alexa yussida said...

bak kata jambu..muka legend,hati kiut:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved