cara nak melajukan broadband...

abang jiji kalo nak gune stimix berkuasa tenuk berlari lari nak tercirit..maka abang jiji akan gunekannya di sekolah ataupon di kedai2 yang menawarkan khidmat wifi secara percuma.biorpon sebenarnye khidmat2 wifi percume hanyalah satu pembohongan semata mata..ade ke kedai2 yang menawarkan khidmat wifi bagi korang lepak gitu je tanpa memberikan pulangan pada tuan empunya kedai??ce bagitau abang jiji...

dekat rumah abang jiji..memang abang jiji hanya gunekan berudband yang berkapasiti 6 gig dan berkelajuan larian seekor zirafah bunting kembar sembilan..masalah kelajuan sebegini juga boleh mengakibatkan wujudnye simptom2 muke ketat depan lappy..simptom muke kemut dan berkedut...simptom mood swing2..dan terkadang ianya boleh menyebabkan si ibu keguguran kandungan akibat terlompat lompat kesedihan.. tak kurang  jugak ade yang pecah kepala ataupon keretakan tengkorak akibat kepala yang di hantok di bucu2 meja kerna diselubungi perasaan yang gundah gulana.. dan pelbagai lagi simptom2 ngeri amat yang tidak dapat abang jiji nyatakan di sini..

jadi bagaimana caranya untuk melajukan bradband yang anda gunekan sekarang ini..waloupon kapasiti penggunaan bulanan telah habis digunakan...

pertama
bayar je kepada syarikat broadband yang anda gunekan untuk penambahan kapasiti..

kedua.
se tau2 abang jiji..memang takder care pon sebenarnya nak melajukan kelajuan broadband yang telah kehabisan limit kapasiti penggunaanya..maka pandai2 la korang2 semua berjimat jimat ye..entry camni kire entri LIPAT ke ek????

nampak tak gambor di atas..ini kerja member abang jiji..tapi abang jiji rase cam menjadi je teknik sebegini..sebab broadband abang jiji dekat rumah pon abang jiji siap sangkut kat batang pinang lagi..makin tinggi makin menjadik..impian abang jiji..lepas ni nak try sangkot kat menara telekom la pulak...nak tau menjadi ke tak..tengok je la abang jiji leh apdet blog berapa kali sehari..hehhe

p/s
tetibe gune abang kan2...suwiiit gitu..




bukan sekadar omongan kosong

29 comments:

cik heroin said...

hahahaha. dlu ada lah pkai berukband, cm beruk je pngai. last2, tnsen, patah 2 . hahaha,

C I K . F Y Z A said...

sangat shuweettt....

nasib la pakai berukband ni.. dulu ada gak line WCDMA.. skrang ni bantai EDGE je memanjang... harem la nak layan youtube langsung... huarghhhh Oo.

Miza Yusof said...

HAHAHA. good idea :)

Epal Hirata said...

hah..
kat umah aku gune streamix...
laju bagai gajah berlari pecut 100m weyh..
heheh..

Eyrique Ettiqazz. said...

semua itu hanya mimpi dong..geli geleman abg jijo..hikhik

Anisa Hang Tuah said...

kalau nak lajukan bodben,
call selkom center,
mintak diorg tambahkan gb
rm15 utk 1gb
hehehehe

Cik Ted EyLa said...

goo abg jiji go..kasi sangkut leby tggi tue berukband..hek3

kembatolo™ said...

kini abang jiji pulak tak nampak jalan. ye bang jiji kan? hahaha

khairunnisa ♥ said...

haha.. macam ni rupanya
pasni nak lekat broadband kat tingkap bilik..

HZQH said...

hahaha caraaaa gilaaa :D

liyana said...

haha..jjji..gunela streamys..kelajuan yg x diragui=)

Faaein Talip Roy said...

geli plak aku nak baca perkataan abg tu.. yelah ko kan adek... hahaha..

adoiyai.. btul arr kata liyana..

ko guna ajelah stremyx.. laju macam road runner.. kehkehkeh...

Puteri Iqa Izyan said...

abang jiji, boleh tak belanja adik iqa berukbeng 6GB tu? wakaka

tulus sweet said...

abang jiji...ohhh abang jiji...:D

~eZmALiZa~ said...

cis,semangat den baco.igtkan mmg ado caro nak lajukan berok den nieeeeee

aliarosli said...

TAK NAK ABANG JIJI, NAK PAKCIK JUGAK!!

cepat tukar jadi PAKCIK, taknak ABANG

✿ gadis biasa ✿ said...

ko pehal abang2 plak ni..??
geli usus bace dowh
tak kene langsung
huuu

h A n Y S said...

gigih klik entri ni lelaju sbb nak tau sgt, alih2..?haihhh..ABANG jiji saja je tauuuuu..auuwwww~ hahaha~;p

JIJI YU said...

ekek..apa salhanya aku ber abang2 dengan korang..sekali ni je pon kan2..ehehe...

aliarosli said...

TAKMO, AKU NAK PAKCIK GAK, TAKMO ABANG

KatekateKite said...

ceh ko! nak berabang sayang plak! mane poi eh pokcik jiji???

alexa yussida said...

haha tergelak aku baca psl efek yg bole jd kalo broadband tahap tenuk ,tahap zirafah peknen ko tuh..

bunyik aneh la berabg..abon oki gak:p

Ain Zulaikha said...

lepas ni nak sangkut kat kuali astro.. T___T

**::CIKNUURUL::** said...

errr,hehe,.berukben tu hape?,.haha

JIJI YU said...

ekek..aku suke care ain tu..cam kretip je..kang kena sambor petir kang..habes rosak..

nurul..berukben...beng2 bum

poxjak said...

lipakk entri mg ji..frust..wt letih bco jh

vampire's lovex said...

kah kah !!

atok jiji terer kemain,tips berguna gituu..

pastu nk tny,knp kretip sgt mmber tu? haha

[̲̲̅̅l̲̲̅̅y̲̲̅̅e̲̲̅̅a̲̲̅̅h̲̲̅̅] said...

eh ada laa cara nak lajukan bokben yang dah habis limit. hahaa. guna command prompt. lyeah selalu buat.

Syat0za Zai said...

teknik apakah tu O.o

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved