mati...

yerla2..pakcik dah kembali dah ni...korang ni sekali sekala pakcik nak ber'abang'2 ape la salahnye..berkire sangat korang dengan pakcik ye???jarang jarang sekali..nak jugak pakcik merasa angin orang orang mude yer tak..

ye la umur pakcik pon setiap detik makin meningkat..muke pon takder pulak makin berkedut..makin tegang ade la..orang kate kalo lelaki ni..makin berumur makin howt gitu..orang kate..pakcik terime je...

oleh kerana dah makin meningkat dewasa ni..pakcik rase cam pakcik memerlukan tidur yang cukup untuk memberikan tenaga yang sewajarnya demi mencari bersuap suap nasi dan berduyun duyun rezeki untuk keesokan harinye..

teringat pada kata kata abi..
anakku azizi..bukannya anakku sazali..
sebelom tidor..bermuhasabahlah sebentar akan perjalanan kehidupanmu pada hari ini..dan rancanglah perjalanan pada keesokan hari..berdoalah agar dilancarkan segala perjalanan untuk hari terkemudian..

anakku azizi..
sebelom membute..maafkanlah segala kesilapan dan kesalahan insan insan lain yang melakukan kesilapan terhadapmu..sesunguhnya kamu jugak banyak khilafnya..

ingatlah bahawa tidur itu ialah mati kecil bagimu...

sabda baginda RASULULLAH..
sebelom engkau tidur bacalah : Al Ikhlas tiga kali seakan-akan kau mengkhatamkan Al Qur’an. Membacalah selawat untukKu dan para nabi sebelum aku, maka kami Semua akan memberi syafaat di hari kiamat. Beristighfarlah untuk para muslimin maka mereka akan meredoi kamu. Dan,perbanyaklah bertasbih, bertahmid, bertahlil, bertakbir maka seakan-akan kamu telah melaksanakan ibadah haji dan umrah

p/s
dunia dan akhirat kena seimbang la kan3...nite2 sumer...mmmmuuuaahhh..pakcik sayang sumer...erkkkk..astaghfirullah...



bukan sekadar omongan kosong

18 comments:

cik heroin said...

gutnite pakcik. pkcik pesan2 ni pkcik buat la skli ek. ekekeke

Cik Eliza said...

haha.

selamat malam...

Puteri Iqa Izyan said...

muahaha. sian pacik =P


selamat malam pacik ^_^

aliarosli said...

hahhahha, yeay, sAYANG PAKCIK

takmo abang! hahhahaha


ok! muhasabah muhasabah
jangan lupe gosok gigi, basuh kaki amek wudhu ye pakcik

Roy said...

satu peringatan yang bagus..

kembali ke pangkal jalan.. pakcik kan dah tua.. hehehe..

*lepas kau tegur baru aku perasan.. sepatutnya jihah bukan jijah..

tapi jijah tu cam kena ngan ko je.. jiji vs jijah.. hahaha..yes! tetiba aku ada idea nak guna nama kau dalam cerita rekaan aku ni.. ko jangan kembang kempis plak lepas ni..

deeya said...

sayang pokcik muah muah ! haha ! ustad sye pesan nie pakcik .. kang time tidur kalau mimpi buruk , terjage jer terus toleh kiri bace istiazoh pastuh ludah 3 kali .

ke pakcik da tau jugak neyh ?? almaklumlah ! pakcik pun ustad jugak . haha !

Epal Hirata said...

baik uncle zizi..
Opss..pakcik jiji yu

liyana said...

nite pkcik

**::CIKNUURUL::** said...

aku maafkn segala dosa ko azizi,..ehemm,.ade entri abang ek,.wakakaka,.adeii,.erk,astaghfirullahalazim,.err,wahai azizi,.maafkan daku ya,.=)

Rara Farah said...

time kasih sebab sayang sayer..hahahahaha...

tido-tido la pocik...orang kata orang lelaki tak cukup tido pun boleh berkedut tau....kehkehkeh...

Rtp Farra Arisha said...

pakcik oh pakcik...hehe:P
goodnight then...

JIJI YU said...

tacim aku ade jugak orang tak bace entry abang geli2..hehhehee

nite2 sume..

vampire's lovex said...
This comment has been removed by the author.
vampire's lovex said...

hahaha pakcik gatai...

nak tdo pon sempat lagi bermuah muah dengan blog...

KatekateKite said...

selamat tidor pakcik.

MerLe said...

haha..nite pokcik..
sblm tido bc doa dulu..

info yg baik walaupn disampaikan dlm bentuk jenaka.. bgus pokcik jiji ni..hehe

alia zarfullah said...

Semoga dapat mimpi yang indah.
Nite.

✿ gadis biasa ✿ said...

maafkanlah segala kesilapan dan kesalahan insan insan lain yang melakukan kesilapan terhadapmu..sesunguhnya kamu jugak banyak khilafnya sebelum kamu tidur

same cam ayat seseorang kepada kite :)

tapi yang ni paling susah nak buat sebenarnya sebagai manusia biasa.huu^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved