duit oh duit..

cubaan untuk berdatim dengan opah gua tak berjaya..bilamana opah gua cakap die letih sangat nak pergi jenjalan sambil pekena satey arnab malam ni...terencat kemurahan hati gua nak belanje opah ngan atok malam ni..jadi malam ni gua gerak secare singgle bertemankan lappy gua yang dah usang ni..ini apdet live dari restoran depan riddle hotel sebelah sungai kelantan..angin sepoi2 je kat sini..sambil layan geng2 maknyah dok menggeli..hisy..

tadi punye ceritera..sambil2 dok menghirup air sirap laici..gua tengok ade sorang pakcik ni..nak kate die cam mintak sedekah..tak macam mintak sedekah..tapi die dok lepak dari satu meja ke satu meja yang lain..tapi gua tengok takder pon yang melayan pakcik tu..pakcik tu bawak beg yang hentah hape ade kat dalam tu pon gua tak tau..tetibe pakcik tu tercegat kat meja sebelah gua..

brader tu layan elok je pakcik tu..siap order air lagi..gua rase terharu..ade lagi rakyat kite yang berperasaan berbudi bahasa berakhlak mulia cam brader tu..dah siap minum air..pakcik tu mintak duit sehengget ngan brader tu..brader tu laju je kasi..tetibe...

pakcik tu bawak kuar kain tuala dalam plastik lagi..kasi kat brader tu..pas tu..die kasi kat brader tu sepuluh hengget...gue macam terpana kejap..hapeke pelik pakcik ni.die mintak sehengget..die bagi balik kain tuala ngan sepuilu hengget...brader tu puas dok menolak pemberian pakcik tu..last2 brader tu ambik jugak..lepas le nikotin segar sebarang due.

pakcik tu berlalu sambil berkate
"ape la yang manusia dok perati sangat kepada paras rupe..
padahal kite sume same je di sisi yang esa..
ape la sangat manusie dok berkire dengan harta yang ada..
sedang kan janji tuhan..satu kebajikan dibalas sepuluh sudah tertera dihadapan mata...
pakcik tu berlalu dengan slambernye..patot pon pakcik tu kasi balik sepuluh hengget kat brader tu..satu dibalas sepuluh..hurm2...

p/s
arsenal sedang mendahului ye sekarang ni..




bukan sekadar omongan kosong

20 comments:

Unknown said...

ji

lame gak nak memahamkan situasi ni

bgus pakcik ni

bgus gak brader ni

sme cm vid zizan mintk sedekat kat Bukit bintang..takde y layn pon..cume sorg je..tu pon die tk nk msk video..

satu dlm seribu org bgini

Ceiler Mun said...

yesss...1 dibalas 10...bagos orang macam ni :)

aliarosli said...

terbaik lah

trick je tue

memang bagus betul dia

puteri ain said...

man u kalah .. :(

.::TAIKO ::. said...

sob sob..
aku teringt kat sorg mbe aku ni plak bce entry ko ni..

MerLe said...

bagus brader tu.. alhamdulillah ada lg org cm dia.. masih ada hati yang ada empati dalam diri.. tp aku tau jiji pun gitu jugak kan kan kan.. =P

liyana said...

wah..baiknyer pakcik tu..
btul..org baikdibalas baik..
video tuade kt fb ak la..
klu nk tgk pegila

ewanthology said...

arsenal dah menang :-)

chelsea ada peluang :-p

Far8 budak baik said...

peh peh..terkejut gak aku...
baik tol brade tu tolong..
pastu pakcik tu bagi 10 hingit..
x pena jumpe pun..waaa..nice..
arsengal menang la pulak haha

Faaein Talip Roy said...

aku macam tak bape nak paham..
nikotin? maksud ko pakcik tu bagi nikotin kat dia ke?

ish.. ke aku yang salah baca ni..

:: cikNuurul :: said...

die x g plak kt meje ko ji?,.klu x,msti ko bg die 50 hengget kn?,.huishh,sykur2,.

ghost said...

headshot!

nampaknya pacik tuh lebih 'kaya' dari kita.

Unknown said...

hebat ayat pakcik tu.. :)

Unknown said...

hebat ayat pakcik tu.. :)

vampire's lovex said...

wahhhh. . .




jiji ko tak pegi jejak pakcik tu ke...

Hafriz Mohamad said...

Subhanallah..
bnyak bnde yg berlaku d skeliling kte mmbuktikan bhw Allah shjlah yg mmberi rezeki. tiada yg lain..

tp.. mslhnya..kte masih ttap mngharapkn rezeki dr mnusia semata2..

Yaya Azura said...

alhamdulillah ..ade lagi org macam brader tu .

pakcik tu malaikat ker..erk...dtg utk menguji manusia .. bertuah brader tu ...

Puteri Iqa Izyan said...

ades...
kenapa aku baca banyak kali pun tak paham nih.

grr

AnakPakZohar said...

wahhh... cer ko tengok keliling meon.. mane tau ade hidden camera ke.. huhuhu... susah nak carik insan macam beliau kann..

Eliza Sulaiman said...

puitis sungguh ,,, hahaha,,,,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved