falsamfah dunia bola


"along2...bangun la weyh..kata tadi nak tengok bola sampai terlentang.."

suara umi menjengah gegendang telinga di kala pagi baru bermula..cewahh..ayat bajet sasterawan negara.maka bangonlah seorang anak teruna yang tak terkalah machonya..semata mata nak tengok bola je..hurm2...

teringat kata kata seorang member yang berkira kira dirinya sasterawan negara masa maen bola tempoh hari..


"pemikiran pemain futsal dan pemain bola padang amat berbeza..meraka yang bermaen futsal besar kemungkinan dapat bermain bola padang dengan baik..tapi mereka yang bermain bola sepak padang mungkin tidak dapat bermaen futsal dengan baik..


kerana..pemain futsal dapat berfikir bagi mencari 'ruang selesa' walaupon keadaan court futsal tidaklah seluas mana..maka mereka terbiasa dengan keadaan 'sempit' berbanding pemain bola sepak padang yang terbiasa dengan ruang yang cukup selesa dan tiba2 dimainkan dalam keadaan yang sempit dari kebiasaannya.."


aku terpikir cam ade seribu satu makna tersirat disebalik kalam beliau...jom layan final champion league..go barca go..



bukan sekadar omongan kosong

12 comments:

Bella Bell said...

pernah main futsal sampai kaki terseliuh.. hehehhe!!~

alexa yussida said...

ada betolnyee jugak falsamfah kawan ko tuh..sbb dah terbiasa dgn speed n momentum yg laju..ssh beb nak cntrol bila main futsal..tp org yg minat bola gile2 n terer main sng je cntrol..yg pntg mind control..kehkeh..pepandai je aku..kompem ko dah tdo mati kan masa tgk game :p

kokser kokdam said...

Sdak dok game smale? Arsenal staro mano jie?

=D

Pembunuh Tanpa Bayang said...

kebiasaan mengatasi keluarbiasaan.

Puteri Iqa Izyan said...

owhhh.. baru aku tau falsamfah mcm ni =.='

qlah said...

salam .

herm , kalau ayah qlah , bukan dia tengok tv , tv yg tengok dia.. hehe

*bola.. oh bola.. :P

aliarosli said...

kenapa orang sanggup tengok bola? tidur lagi baik

Faaein Talip Roy said...

terkenang masa aku koje dolu2.. pepagi buta tengok bola kat kedai mamak jap.. last2 aku tido aje.. hahaha..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

untungnyer ada org nak kejut kan?klu sis...sis biarkan jek.mls nak kejut org nak tgk bola..hak3..kejam tak?

kiera'sakura said...

serius.. aku x paham!!

MerLe said...

ok........emmmmm........x faham

liyana said...

hmm..btul gkkn..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved