keldai punye susu..

huih..panas2...panas terik..tangan gua dah hangos..muke je belom lagi..nasib topi keledar gua ade pelindung sinaran UV..maka area muke terselamat dari simptom kehangusan..dari ujung jari tangan hingga ke siku je yang dah makin hangit..ketiak???takyah cakap le..memang area putih melepak le kat situ..

sampai rumah..bace ayat kursi.kasi tiup2 kawasan mane  yang patot..baru masok rumah letak beg..pas tu laju2 bukak peti..ambik air soya..gulp..gulp gulp terus minum tanpa bace BISMILLAH..sungguh tak sopan..pergh lega weh.dikala kepanasan yang teramat..dapat minum sekotak soya sejuk yang segar dari peti panasonic pon dah dikire nikmat berharga dah tu weh..

dah habes sekotak air soya tu..gua membelek belek kotak tu..tetibe..gua terperanjat weh.memang selama ni..gua dah syak ade yang tak kena je dengan air soya jenama V-SOY ni..pehal pekat likat semacam je..ghupe2nye..susu keldai...wohoho..soya punye kotak..keldai mendapat name..gua laju2 ambik spek mate gua..ghupe2nye..bukan keldai..terselamat tali perut gua dan darah daging gua..kepada bakal bini gua..jangan bimbang..gua tak pernah try pon susu keldai..

p/s
ape gua dah jadi rabun dekat ke sekang ni ek..ke sebab gua kepanasan..jadi mata gua kabur..



bukan sekadar omongan kosong

20 comments:

Epal Hirata said...

ape susu kedelai tu?



http://epalhirata.blogspot.com/2011/05/jiji-yu-vs-uncle-zizi.html

Bigdaddyz said...

susu kedelai ...apa benda pulak tu?

Miza Yusof said...

susu kedelai ? susu apa tu ? haha

Faaein Talip Roy said...

pergh.. air soya thailand upenye yg ko minum..

bersama kak Es said...

kompius jek benda2 kat kotak tu...nak beli len kali belek dulu

Hanis MY said...

haha lawok ah baco susu keldai tapi kawe pung tok tahu susu kedelai tu namo rimau

aliarosli said...

kenapa dengan susu keldai? tak leh minum ek?

Gayahspears said...

fuh.. bahaya sungguh... tak pernah dgr susu kedelai :) ahaks...

Puteri Iqa Izyan said...

kedelai? muahahahahaha

intan.maisarah said...

dahaga.
ko punye sebab la ni
cis

kiera'sakura said...

keledai tue menatang baru ke ape cikgu? susu keldai xleh minum ke?

KUREKURE COMEL said...

perhhhh..agak2 rasanya cmne tu..hehehe

deeya said...

euuuwww ! ta pernah pulak dngar susu kedelai nie . susu ape yg ko minum tu jiji .. aku harap2 ko selamat lah yer .

Ainul Hayat said...

Hahaha...tapi susu kedelai tu hape? moh kite gugeli

liyana said...

ahaha..jiji..kedelai tu ape wes?

✿ gadis biasa ✿ said...

minum soya nak putih eyh..??ngeeee..tapi penah dengar tak minum soya bean banyak juga menjadi punca masalah kulit dan gout..??

huuu^^

sekadar kongsi ye dear :))

Ummu~Ishak said...

kedelai abg pd keldai

vampire's lovex said...

air soya cap apa la ko minum...



kedelai... haha.



kawen arh cepat,suh bini ko buat air soya... baru la organik...

alexa yussida said...

kedelai tu nate gapo plop? aku pon baca keldai td..kehkehkeh

JIJI YU said...

kedelai ni kacang soya kot...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

:fully designed by yoUnique nurdani ©2011 All Rights Reserved